Adidas se soudí s tenisem o tři pruhy

ČTK
26. 4. 2006 17:02
Londýn - Společnost Adidas se rozhodla u nejvyššího soudu v Londýně žalovat Mezinárodní tenisovou federaci (ITF) a organizátory všech čtyř grandslamových podniků kvůli omezení reklamy na turnajích.
Adidas.
Adidas. | Foto: www.adidas.cz

Zástupcům německého výrobce sportovního vybavení se nelíbí, že jejich klasické logo v podobě tří pruhů nesmí být od léta na oblečení hráčů větší než 5x5 centimetrů.

Pořadatelé grandslamů o omezení rozhodli loni v květnu s tím, že platit začne letos 26. června, kdy začíná Wimbledon. Námitku Adidasu, že tři pruhy jsou součástí designu a ne obchodní značkou, organizátoři turnajů odmítli. Německá společnost se proti tomu brání a hodlá se soudit o  odškodné.

"Bráníme se dalším omezením. Přes třicet let tři pruhy nikomu nevadily, tím pádem v našem případě vzniká i zvykové právo," uvedl mluvčí Adidasu Jan Runau podle agentury DPA. Vedení firmy se při řadě jednání s představiteli ITF i pořadatelů grandslamů snažilo najít kompromis, ale marně. "Nejde nám o výjimečné zacházení pro naši společnost, ale pro více místa pro všechny," tvrdí Runau.

Výkonný ředitel Wimbledonu Ian Ritchie nové nařízení obhajuje. "Domníváme se, že omezení reklamy na oblečení hráčů je naprosto v pořádku," prohlásil. Také podle něj představují tři pruhy firemní logo a vedení turnaje hodlá zavedené pravidlo bránit.

Velkoplošnou reklamu na oblečení sportovců zatrhl Adidasu už Mezinárodní olympijský výbor na únorové olympiádě v Turíně. Německá firma zákaz obešla díky použití zvláštní technologie, díky níž byly tři pruhy na rukávech vidět z dálky. Adidas tehdy pohrozil, že kvůli omezením zváží své další angažmá na olympijských hrách.

 

Právě se děje

Další zprávy