Jokkaiči - Pilot formule 1 Jules Bianchi utrpěl při nehodě v Suzuce "difúzní axonální poranění". Jde o velmi vážné zranění mozku s poškozením nervových vláken v důsledku mozkolebečního traumatu.
Diagnózu dnes zveřejnilo společně s rodiči francouzského jezdce vedení nemocnice Mie v japonském Jokkaiči. Bianchi se podle nejnovějšího prohlášení nadále nachází na jednotce intenzivní péče v kritickém, ale stabilním stavu.
Pomáhá i doktor, co léčil Schumachera
Za vážně zraněným pilotem dnes přijel do nemocnice francouzský doktor Gérard Saillant. Odborník v oboru ortopedie a traumatologie, jenž se staral také o legendárního Michaela Schumachera po jeho nehodě na lyžích, má spolupracovat s týmem japonských lékařů. Na přání stáje Ferrari zase dorazí do Japonska neurochirurg Alessandro Frati.
Pětadvacetiletý závodník vážně havaroval v nedělní Velké ceně Japonska v Suzuce, když jeho vůz po smyku v rychlosti kolem 200 km/h narazil do jeřábu, který z trati odtahoval další nabourané auto. Při střetu doslova proletěl levým bokem monopostu pod strojem a zastavil se o ochrannou bariéru za jeřábem. Utrpěl mnohačetná zranění, z nichž nejvážnější bylo krvácení do hlavy. Hned v neděli se Bianchi podrobil operaci.
Devětašedesátiletý Saillant přijel do nemocnice společně s Nicolasem Todtem, synem šéfa FIA a Bianchiho manažerem. Pilotovi rodiče Christina a Phillip jsou v nemocnici od pondělí společně s šéfy týmu Marussia Johnem Boothem a Graemem Lowdonem. Do Jokkaiči dorazil také Morgan Caron, jeden z nejvyšších představitelů Francouzské motoristické federace.
Profesor Saillant je ve sportovních kruzích známou osobností. Je specialistou na traumatologická zranění hlavy a šéfem francouzského Institutu mozku a míchy. Když se na konci loňského roku na lyžích zranil sedminásobný mistr světa F1 Němec Schumacher, okamžitě odjel do nemocnice v Grenoblu, aby se podílel na jeho léčbě.
Nehoda se vyšetřuje
Vedení FIA mezitím spustilo rozsáhlé vyšetřování nehody, které povede sám šéf automobilové federace Jean Todt, bývalý dlouholetý ředitel Ferrari, které Bianchimu ve svém programu pro talenty pomohlo na výsluní. Vyslechnuti budou členové vedení závodu v Suzuce, funkcionáři, traťoví komisaři, řidiči, lékaři i týmoví šéfové. Výsledkem má být analýza používání vlajek a bezpečnostního vozu či aktuálních podmínek na trati při závodu a důvody Bianchiho nehody. Todt požádal o podrobnou zprávu Charlieho Whitinga, ředitele Grand Prix.
Závod v Suzuce se jel za sílícího deště a po Bianchiho nehodě byl předčasně ukončen. "Pršelo a trať byla mokrá, ale ještě nepršelo natolik silně, aby byl závod zastaven," komentoval situaci před nehodou mluvčí okruhu v Suzuce Masamiči Mijazaki.
"Po Sutilově incidentu zavlály 'dvojité žluté vlajky', které znamenají, že jezdci mají zpomalit na takovou rychlost, z níž mohou okamžitě zastavit. Ale bohužel právě v tom okamžiku Bianchiho vůz postihl aquaplaning a vjel na místo nehody, což prostě byla smůla," dodal.