Válka vrcholí: Hamilton tasí japonský meč na Massu

Ondřej Roubínek
9. 10. 2008 21:11
Víkendová Grand Prix může Hamiltona přiblížit titulu
Lewis Hamilton si prohlíží svůj monopost připravený na Velkou cenu Japonska.
Lewis Hamilton si prohlíží svůj monopost připravený na Velkou cenu Japonska. | Foto: Reuters

Fudži - Boj o titul ve formuli jedna pomalu, ale jistě spěje k velkolepému finále. V Japonsku se v neděli pojede šestnáctý závod sezony, po něm budou zbývat ještě dvě Velké ceny.

Kandidátů na titul je teoreticky ještě pět, ale karty jsou rozdány jasně: o triumf se s největší pravděpodobností popere Lewis Hamilton s Felipem Massou.

A britský pilot McLarenu má lepší výchozí pozici - na rivala ze stáje Ferrari má sedmibodový náskok.

"Stáhnout sedm bodů ve třech závodech?" ptá se Massa. "Může to být dost, nebo málo. Máme potenciál se o vítězství porvat, to se ukázalo i v Singapuru. A dáme do toho všechno. Nesmíme se vzdát a jsem si jistý, že nic takového se nestane," slibuje brazilský závodník.

V šikaně číslo deset se nepříjemně blízko seznámil s vysokým a hrbolatým obrubníkem i Lewis Hamilton se svým McLarenem.
V šikaně číslo deset se nepříjemně blízko seznámil s vysokým a hrbolatým obrubníkem i Lewis Hamilton se svým McLarenem. | Foto: Reuters
Čtěte více:
Hamilton dospěl. Pojede pro titul, ne pro vítězství
Ferrari zavrhlo semafor v boxech. Vrátí se k lízátku

Ale Lewis Hamilton má na Fudži jen ty nejlepší vzpomínky. Na okruh pod slavnou horou se formule jedna vrátila loni po třiceti letech, kdy vystřídala trať v Suzuce, a mladý Brit zde dokázal v těžkých deštivých podmínkách jistě zvítězit.

"Miluju Japonsko. Minulý rok to sice bylo v tom dešti a při špatné viditelnosti hodně obtížné, ale celý víkend jsem si opravdu užíval," vzpomíná tehdejší nováček.

"Japonští fanoušci jsou jedni z mých nejoblíbenějších: tak zapálení, ale opravdu zdvořilí, příjemní a uznalí," vyzdvihuje třiadvacetiletý Brit.

Hamilton před zápolením ve Fudži přiznal, že prioritou pro něho i pro McLaren je zisk titulu. "Nenávidím jezdění na body, ale myslím, že my všichni v tenhle moment vidíme výhody tohoto přístupu," prohlásil.

Nejdelší rovinka

Japonský okruh se může pyšnit nejdelší rovinkou v celém seriálu: cílovým prostorem kolem boxů se jezdci řítí celých 1,5 kilometru.

Mechanici Ferrari cvičí před Velkou cenou Japonska zastávku v boxech. Po událostech v Singapuru se není čemu divit.
Mechanici Ferrari cvičí před Velkou cenou Japonska zastávku v boxech. Po událostech v Singapuru se není čemu divit. | Foto: Reuters

To vzhledem k podobnému profilu zbytku trati, jako má třeba belgické Spa, přináší dilema při nastavení vozu.

Na rovince by se hodil co nejmenší přítlak s minimálním odporem vzduchu, jenže v klikatých a úzkých místech, která se většinou jezdí na první či druhý rychlostní stupeň, by byl potřeba opak.

Fudži je také vyhlášené svým proměnlivým počasím, které se v plné kráse ukázalo fanouškům už loni.

Na to je připravený i dodavatel pneumatik Bridgestone, který veze do Japonska dostatek pneumatik do vlhka i do extrémního mokra.

Vedle nich pak i středně tvrdé gumy a také měkčí sady, které budou ve Fudži označeny zelenými proužky, kterými se Bridgestone bude hlásit ke kampani FIA za ekologičtější závodění.

 

Právě se děje

Další zprávy