Fudži - Boj o titul ve formuli jedna pomalu, ale jistě spěje k velkolepému finále. V Japonsku se v neděli pojede šestnáctý závod sezony, po něm budou zbývat ještě dvě Velké ceny.
Kandidátů na titul je teoreticky ještě pět, ale karty jsou rozdány jasně: o triumf se s největší pravděpodobností popere Lewis Hamilton s Felipem Massou.
A britský pilot McLarenu má lepší výchozí pozici - na rivala ze stáje Ferrari má sedmibodový náskok.
"Stáhnout sedm bodů ve třech závodech?" ptá se Massa. "Může to být dost, nebo málo. Máme potenciál se o vítězství porvat, to se ukázalo i v Singapuru. A dáme do toho všechno. Nesmíme se vzdát a jsem si jistý, že nic takového se nestane," slibuje brazilský závodník.
Čtěte více: Hamilton dospěl. Pojede pro titul, ne pro vítězství Ferrari zavrhlo semafor v boxech. Vrátí se k lízátku |
Ale Lewis Hamilton má na Fudži jen ty nejlepší vzpomínky. Na okruh pod slavnou horou se formule jedna vrátila loni po třiceti letech, kdy vystřídala trať v Suzuce, a mladý Brit zde dokázal v těžkých deštivých podmínkách jistě zvítězit.
"Miluju Japonsko. Minulý rok to sice bylo v tom dešti a při špatné viditelnosti hodně obtížné, ale celý víkend jsem si opravdu užíval," vzpomíná tehdejší nováček.
"Japonští fanoušci jsou jedni z mých nejoblíbenějších: tak zapálení, ale opravdu zdvořilí, příjemní a uznalí," vyzdvihuje třiadvacetiletý Brit.
Hamilton před zápolením ve Fudži přiznal, že prioritou pro něho i pro McLaren je zisk titulu. "Nenávidím jezdění na body, ale myslím, že my všichni v tenhle moment vidíme výhody tohoto přístupu," prohlásil.
Nejdelší rovinka
Japonský okruh se může pyšnit nejdelší rovinkou v celém seriálu: cílovým prostorem kolem boxů se jezdci řítí celých 1,5 kilometru.
To vzhledem k podobnému profilu zbytku trati, jako má třeba belgické Spa, přináší dilema při nastavení vozu.
Na rovince by se hodil co nejmenší přítlak s minimálním odporem vzduchu, jenže v klikatých a úzkých místech, která se většinou jezdí na první či druhý rychlostní stupeň, by byl potřeba opak.
Fudži je také vyhlášené svým proměnlivým počasím, které se v plné kráse ukázalo fanouškům už loni.
Na to je připravený i dodavatel pneumatik Bridgestone, který veze do Japonska dostatek pneumatik do vlhka i do extrémního mokra.
Vedle nich pak i středně tvrdé gumy a také měkčí sady, které budou ve Fudži označeny zelenými proužky, kterými se Bridgestone bude hlásit ke kampani FIA za ekologičtější závodění.