Smrž se s Monzou zatím hlavně seznamuje

Tomáš Adamec
12. 5. 2007 8:39
Monza - Na šestý závod světovéhé šampionátu motocyklových superbiků se za Jakubem Smržem vydal zvláštní zpravodaj Aktálně.cz.
Jakub Smrž na své Ducati v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie.
Jakub Smrž na své Ducati v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie. | Foto: Tomáš Adamec

Historický okruh, jenž se nachází prakticky v centrálním parku města Monza, je velmi rychlý a v kombinaci s několika šikanami také náročný.

"První zatáčka je hodně těžká a další mají svodidla na vnitřní straně, takže do nich člověk vůbec nevidí a projíždí se na dvakrát, na třikrát, proto je těžké se naučít správnou lajnu," dodává Smrž.

Tréninky začal český závodník na okruhu, kde doposud nezávodil, nadějným 16. místem, hned za bývalým jezdcem MotoGP Maxem Biaggim, který s touto tratí také nemá moc zkušeností.

V kvalifikaci ale Smrž nepotvrdil dopolední pozici a posunul se až na 20. místo. Zeptali jsme se čím to bylo a jak mu vlastně okruh vyhovuje:

"Trať je hodně jiná než všechny ostatní. Projel jsem si ji před tréninkem párkrát na skútru. Na závodní motorce jsem dnes ani neměl pořádně příležitost ji vyzkoušet, protože jsme měli hodně technických problémů. Ráno to bylo ještě docela dobrý, ale odpoledne, když jsem docela dobře začal okolo 12. místa, tak jsem nejprve uvařil motor a později, když jsem chtěl znovu zrychlit, tak mi strašně klouzala zadní guma kvůli velkému tlaku. Když mi to změnili, tak mi po jednom, dvou kolech přestalo fungovat elektronické řazení. Jenže zbývalo jen 10 minut do konce, tak už nemělo cenu zastavit. Dojel jsem měřený trénínk bez elektronického řazení, což je na nic, protože se při řazení ubere plyn," řekl Jakub Smrž v pátek.

A jaké má ambice do sobotní kvalifikace? "Mým cílem je dostat se do superpole, v závodě se pak může stát cokoliv. Hodně lidem tu nevydrží motorky, protože je to nápor jet pořád naplno. Mě teď dali nový motor, takže zítra by to mělo jet líp." 

Kromě Jakuba v Monze bojují i další čeští závodníci z české motocyklové "zemičky" (ve srovnání s italskými a španělskými velmocemi) : Marek Svoboda (superbike) skončil 25., bratr Jakuba Matěj Smrž (superstock 1000) byl 21., a Patrik Vostárek (Superstock 600) 19.

Výsledky pátečního měřeného tréninku MS superbiků:
1. Toseland (Brit. - Honda)  1:45.794, 2. Haga (Jap. - Yamaha) 1:45.933, 3. F. Nieto (Šp. - Kawasaki) 1:46.128, 4. Muggeridge (Honda) 1:46.448, 5. Bayliss (oba Aus. - Ducati) 1:46.451,..., 20. Smrž (ČR - Ducati) 1:48,458.

 

Právě se děje

Další zprávy