Praha - Ani výsledky, ani vyšší konkurenceschopnost monopostu Mercedesu. Žádný z cílů, se kterými se Michael Schumacher vrátil v roce 2010 do formule 1, se zatím nepodařilo naplnit.
A někdejší sedminásobný šampion přiznává, že za to dost možná může on sám.
"Do týmu Mercedesu jsem nepřišel primárně proto, abych za každou cenu vyhrával. Mým úkolem bylo také pomoci novému týmu. Takže problém je možná ve mě," prohlásil Schumacher pro italský deník Corriere dello Sport.
Čtěte také:
Vettel znovu pokořen. V Maďarsku vyhrál jubilant Button
Hamilton slaví triumf, Vettel poprvé mimo stupně vítězů
Mercedes měl přitom na startu sezony 2010 poměrně slušnou pozici. Do nového týmu se krom Schumachera přesunul i talentovaný Nico Rosberg a úspěšný inženýr Ross Brawn, který v ročníku 2009 Jensonovi Buttonovi pomohl k celkovému titulu.
Nejlepší umístění Mercedesu
Schumacher: 4. místo (3x 2010, 1x 2011)Rosberg: 3. místo (3x 2010)
Právě Brawn měl spolu s velezkušeným Schumacherem vyladit monopost tak, aby oba jezdci Mercedesu mohli myslet na příčky nejvyšší. To se ale nepodařilo.
"Mám spoustu zkušeností a vím, na co je třeba se soustředit. Ale možná že prostě nejsem s týmem naladěný na stejnou notu. Brzy budeme muset vyhodnotit, zdali má cenu, abych ve formuli ještě pokračoval," uvedl Schumacher, který má s Mercedesem smlouvu do konce následující sezony (2012).
Rosberg: s tímhle autem se vyhrát nedá
Že i po téměř dvou letech vývoje monopostu Mercedesu stále něco chybí ostatně potvrzuje i Schumacherův týmový kolega Nico Rosberg.
"S mým autem by nikdo vyhrát nedokázal," prohlásil Rosberg pro deník El País. "Red Bull, McLaren a Ferrari jsou mnohem dál, než všichni ostatní."
"Musím zkrátka počkat, než dostanu lepší vůz - což možná bude až v další sezoně. A pak budu pomýšlet na vítězství," dodal Rosberg." S tímto modelem je i sedmé místo jako vítězství."
Na otázky španělských novinářů, kde konkrétně by potřeboval monopost Mercedesu zlepšit, odpověděl šestadvacetiletý Němec smutně, že vlastně téměř všude.
"(Zlepšit) by potřebovalo všechno. Ať již jde o aerodynamiku, váhu či mechaniku. Motor je docela dobrý, ale výfukový systém, který je dnes součástí aerodynamiky, potřebuje hodně zlepšení. A na tom momentálně pracujeme."
Zdali se mechanikům Mercedesu podaří během letní přestávky vylepšit monoposty Michaela Schumachera a Nico Rosberga na úroveň Red Bullu a spol. se uvidí 28. srpna, kdy se jede ve Spa Velká cena Belgie.