Singapur - Doby, kdy se piloti formule 1 k sobě chovali jako rytíři, jsou nejspíš ty tam. Nebo si to aspoň myslí ředitelství závodu v Singapuru.
Mark Webber musel v polovině posledního kola nedělní Grand Prix odstavit svůj Red Bull, kterému začal hořet motor. Aby nemusel do boxů pěšky, "stopnul si" Fernanada Alonsa.
A v tom byl ten problém. To, co bylo v roce 1991 symbolem fair play - když Nigel Manasell dovezl v Silverstone do cíle svého velkého soupeře Ayrtona Sennu (video z legendárního momentu historie F1 najdete ZDE) - se dnes trestá jako výtržnictví.
Třikrát a dost
Jak Alonso, tak i Webber dostali po závodě napomenutí za porušení pravidel a údajně nebezpečné chování.
Jenže pilot Red Bullu tuto spektakulární scénu pořádně odskákal. Protože to je jeho třetí napomenutí v sezoně, automaticky následuje ztráta deseti míst na startu příští Velké ceny Koreje.
Poprvé byl Webber napomenut v Bahrajnu za způsobení kolize s Nico Rosbergem a podruhé v Kanadě, kde nezpomalil v úseku pod žlutými vlajkami.
Vedení Red Bullu trest rozčílil. "Měl dostat pokutu nebo jen nějaké symbolické klepnutí přes prsty. Myslím si, že to bylo dobré i pro show v televizi," řekl šéf týmu Christian Horner.
Stopovat ano, ale ne uprostřed dráhy
Trochu jiného názoru ale byl Lewis Hamilton, který jel ve chvíli "stopování" kus za Alonsem.
"Vyjížděl jsem ze zatáčky a najednou tam stál Fernando (Alonso). To mě opravdu šokovalo. Je to dobré pro fanoušky, ale je potřeba to dělat bezpečně, ne uprostřed závodní stopy. Pak by to mohlo být pro příště dovolené," domnívá se pilot Mercedesu.