Praha - Famózní jízda Marka Webbera z osmnácté příčky až na stupně vítězů nebo předjížděcí manévr Lewise Hamiltona na do té doby vedoucího Sebastiana Vettela několik kol před koncem závodu. Nejen tyto dva příklady z poslední Velké ceny Číny ukazují, že tento rok rozhodně formule 1 není nuda.
A vědomi si toho jsou i piloti. Zatímco loni si na začátku sezony v podstatě celé startovní pole stěžovalo, že se po úpravách regulí z formule stal "vláček", letos pějí jen slova chvály.
Za zatraktivnění formule 1 prý mohou změny pravidel, díky nimž mohou piloti snáze předjíždět své konkurenty. Tatam jsou prý ty časy, kdy jedině vzrušení ze závodu plynulo z úvodních zatáček po startu.
Čtěte také:
Kubicu by mohli pustit z nemocnice už na Velikonoce
Charouz chválí změny pravidel, prý dramatizují formuli
Vettel poprvé nevyhrál. V závěru nestačil na Hamiltona
VIDEO Zmatený Button si během závodu spletl boxy
Pohyblivé zadní křídlo, znovu oživený systém rekuperace kinetické energie (KERS), nové pneumatiky Pirelli a další změny totiž přidaly pilotům do repertoáru možností varianty, které se rychle naučili využívat k prospěchu svému i milionů diváků po celém světě.
"Skvělá práce F1"
"Teď už nikdo nemůže říct, že by se při závodech nudil. Předjíždí se zleva, zprava i středem, zkrátka všude. Pro fanoušky a tak je to úžasné. Mohou za to nové pneumatiky a pohyblivá zadní křídla," sdělil webu Autosport.com pilot Mercedesu Nico Rosberg.
"F1 odvedla skvělou práci. Vezměte si, jak byly všechny závody napínavé, prostě úchvatné," dodal německý pilot.
Podobný názor ostatně má i Jan Charouz, rezervní pilot týmu Lotus Renault, který rovněž chápe změny pravidel ve formuli jako hlavní příčinu mnoha předjetí v posledních velkých cenách.
"Vezměte si například jak (v Číně) Hamilton útočil na Vettela. Ještě loni by to Sebastian ubránil. Ale tím, že tenhle rok jsou povolena pohyblivá zadní křídla a systém KERS, tak jej najednou mohl předjet bez větších problémů," uvedl Charouz v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
Ferrari je zdrženlivější
O významu nových pneumatik nepochybují ani někdejší rivalové Stefano Domenicali a Flavio Briatore. Ovšem zatímco bývalý šéf Renaultu nové změny chválí, Domenicali je zdrženlivější.
"Například pohyblivé zadní křídlo má různý efekt v různých fázích závodu, takže je těžké to zhodnotit. Vlastně ani nezáleží na rychlosti, ale hlavně na pneumatice," uvedl pro Autosport šéf Ferrari.
"V životě jsem si takhle závody neužil. Webber začal osmnáctý a nakonec dojel sedm sekund za vítězem. Kdyby měl závod o pár kol víc mohl i vyhrát. Takže nová pravidla udělal z formule 1 trhák. A nové pneumatiky tomu rozhodně pomohly," tvrdí zase Briatore.
A co si myslíte vy? Je formule 1 ještě "vláček", nebo se konečně nová pravidla osvědčila? Hlasujte v anketě Aktuálně.cz a vyjádřete své názory v diskuzi pod článkem.