Praha - Jaký je cíl motocyklisty Lukáše Peška pro nadcházející sezonu? V mistrovství světa třídy do 250 ccm, kde si vloni odbyl premiéru, by rád pravidelně bodoval. A nejlépe díky umístění v nejlepší desítce.
Třiadvacetiletý závodník obsadil v minulé sezoně celkově patnácté místo.
V nadcházejícím ročníku by chtěl být lepší, a to i přesto, že opět nebude mít k dispozici tovární motocykl Aprilia, ale pouze polotovární model.
"Vzhledem k tomu, že k současnému datu je ve startovním poli ve třídě třináct továrních motorek, tak budeme spokojeni, když budeme jezdit do první desítky. To by pro nás byl velký úspěch," řekl Pešek na středeční tiskové konferenci v Praze.
Optimismus mu dodává kvalitní zimní příprava, na kterou se vrhnul krátce po skončení minulé sezony.
Dál pomáhá kondiční trenér Strach
"Udělal jsem si jen týden pauzu a pak jsem se začal tvrdě připravovat, protože letošní rok je pro mě hodně důležitý. Využil jsem všechen čas a odvedl vše na sto procent. Vím, že jsem to nemohl udělat lépe a teď jen doufám, že projeví v sezoně," dodal.
Pešek už druhý rok spolupracuje s kondičním trenérem Antonínem Strachem, jenž se například podílí i na přípravě lyžařky Šárky Záhrobské. "A spolupracuje se mi s ním dobře. Reaguje na momentální situaci, jak se člověk cítí. Posunul jsem se jinam, než kde jsem byl," řekl Pešek, se kterým dokonce Strach poletí nyní na testování a bude přítomen i na prvních závodech v sezoně.
"Chtěli bychom vyzkoušet určité věci. Uvidíme, jak se nám osvědčí," uvedl český motocyklista.
Ve zlepšené výsledky a pravidelné pozice v top ten věří i zástupci týmu Auto Kelly CP Grand Prix.
"Lukáš je mnohem silnější než minulý rok, stejně jako celý tým. Máme za sebou rok zkušeností. Myslím si, že první desítka je reálná," uvedl manažer Pavel Vokatý, který doufá, že se Pešek chytí už na prvním závodě 12. dubna v Kataru.
"Zvedlo by mu to sebevědomí. Potenciál porážet soupeře má, dokázal to už ve třídě do 125 ccm," řekl Vokatý na adresu vítěze dvou Velkých cen, jenž v Grand Prix stanul celkem devětkrát na stupních vítězů.
Kvalifikace? Krok špatným směrem
Samotný Pešek však počítá s tím, že jak na to skutečně je, ukáže až druhý závod v Japonsku. "Je to stejně jako loni. To jsme taky s Karlem Abrahamem jeli sedmý a osmý a já, i když jsem spadl, jsem pak věděl, že když přijedeme do Jerezu, bude vše jinak. Podmínky, které v Kataru jsou, nemají s podmínkami na ostatních závodech nic společného. Loni se to potvrdilo," poukázal Pešek na specifičnost katarského závodu, který se jezdí v chladnu a za tmy.
Stejně jako v minulém roce se bude muset Pešek vyrovnat s handicapem v podobě pouze jednoho motocyklu, což se může projevit i na výkonech v kvalifikaci. Od letošního roku totiž bude v MS nově pouze jedna v sobotu.
"Pro mě je to krok špatným směrem, protože mám jen jednu motorku a budu muset tlačit na pilu. Když spadnu, tak jsem automaticky odsouzený k zadním pozicím. Jedna kvalifikace je dobrá pro ty, kteří mají dva stroje a když spadnou, tak mohou doběhnout do depa pro druhý a pokračovat dále," vysvětlil.
S pády, které jej často provázely v loňské i předchozích sezonách, Pešek i nadále počítá.
"Pády k motorkám patří jako fauly k fotbalu. Bez nich nejde být rychlý. Když někdo jen dojíždí, tak je to jezdec pravidelnosti, jak já říkám," podotkl Pešek, kterého do startu MS čekají ještě tři testy.
Již v sobotu odjíždí na týmové do Estorilu, poté se uskuteční oficiální testovací jízdy v Jerezu a Dauhá.