reklama
 
 

Nový prezident FIA chce změny. F1 má být ´zelenější´

28. 12. 2009 21:19
Jean Todt chce zároveň snížit náklady F1

Paříž - Ekonomičtější a zároveň ohleduplnější vůči životnímu prostředí. Taková by měla být v následujících letech formule 1 podle nového prezidenta FIA Jean Todta.

"Jsem naprosto přesvědčen, že při vývoji nových technologií musíme brát ohledy na životní prostředí," prohlásil někdejší boss Ferrari pro francouzský list Le Figaro. "Musíme celý koncept motoristického sportu zrevidovat."

Francouzský funkcionář zároveň sdělil, že za tímto účelem založil technickou skupinu vedenou bývalým hlavním inženýrem Ferrari Gillesem Simonem, která by měla vývoji nových technologií pomoci.

Čtěte také:

Mosley skončil. Vlády FIA se ujal Todt, exšéf Ferrari
Poražený Vatanen smutní: Todt moc změn neprosadí, říká

Krokem zpět je z tohoto pohledu dle Todta zavržení systému KERS. Ten byl pro týmy příliš nákladný, a tudíž se jej stáje od následující sezony rozhodly nepoužívat.

"Příští rok kvůli zavržení systému KERS nezavedeme žádné inovace. To mě mrzí. Proto jsem se rozhodl sestavit pracovní skupinu v čele s Gillesem Simonem, která na nich bude pro FIA pracovat," prohlásil Francouz.

Todt zároveň prohlásil, že formule musí šetřit, aby se zamezilo dalším odchodům výrobců automobilů z formule 1. Nejslavnější motoristickou soutěž jen loni opustily BMW, Honda a Toyota.

"Je mi líto, že Honda, BMW a Toyota musely odejít, ale když hodně utrácíte a nic za to nemáte, tak se nedá nic jiného dělat. Na druhou stranu přišly čtyři nové týmy - a to je skvělé, " tvrdí Todt.

Pro zavedení finančních stropů sice nový boss FIA na rozdíl od svého předchůdce Maxe Mosleyho není, ale jak by si konrkétně představoval omezení finančích výdejů týmů, neuvedl.

"Jsem proti finančním omezením. Ale formule 1 je příliš drahá. Pokud tu chceme mít formuli i do budoucna, budeme muset udělat některá zásadní rozhodnutí," prohlásil vágně Todt.

autoři: Jakub Šafránek, yac | 28. 12. 2009 21:19

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama