Hanika má první triumf v MS, i když se na motorce nesvezl. Ježek si vodu užíval

Radek Vičík Radek Vičík
17. 12. 2019 15:51
Osmihodinovku v Sepangu ovlivnily tropické deště. Závodilo se jen necelé tři hodiny. Karla Haniku jeho týmový kolega vůbec nepustil do sedla, přesto mohl stát na nejvyšším stupni vítězů. Ondřej Ježek se při návratu do vytrvalostního světového šampionátu radoval z desáté příčky,

Co to je za nápad pořádat motocyklové závody v období monzunových dešťů, divili se mnozí znalci místního klimatu před sobotní osmihodinovkou na okruhu v Sepangu. A měli pravdu, motocyklisté si na malajské trati užili vody víc než dost.

V času plánovaného startu trať doslova spláchla voda a trvalo dlouho, než bylo možné bezpečně závodit. S náročnými podmínkami se nejlépe vypořádal Niccolo Canepa z Hanikovy stáje Yart Yamaha. I když ho počáteční problémy s elektroinstalací odsunuly až na 26. místo, italský jezdec byl na vodě jako doma a po první sérii zastávek v boxech už byl v čele.

Sólo italského nezmara

Canepa pojal závod tříčlenných týmů jako sólový podnik. Když už to vypadalo, že by měl stroj předat Hanikovi, nakonec se rozhodl pokračovat.

"I když jsem měl jet po Niccolovi, byl jsem připraven a šéf týmu se ho ve velmi krátké době na rozhodování zeptal, jestli jede nebo ne. Nejdřív řekl, že pojedu já, pak si to na poslední chvíli rozmyslel a rozhodl se pokračovat. Myslím, že udělal správně, protože ani já, ani Broc (Parkes, třetí člen týmu - pozn. red.) jsme nevěděli, jaká je situace na trati. Chvíli by nám trvalo, než bychom se dostali do tempa," uvedl Hanika na svém facebookovém profilu.

Do boxů Yart Yamaha se  přitom brněnský závodník přesunul až po kvalifikaci, kterou odjel v barvách slovenské stáje Omega Maco Racing. Jenže továrnímu týmu japonské značky se zranil Marvin Fritz a Hanika byl jako náhradník a testovač týmu povolán do modrých barev.

Zatímco na slovenské Yamaze by se určitě svezl, počasí a nezdolný Canepa ho na vítěznou motorku nepustili. "Samozřejmě jsem závodník, a radši bych závodil, ale v tuhle situaci bylo nejlepší pro tým, aby Niccolo zůstal na trati. Tohle není soutěž jednotlivců, ale týmu. A znovu opakuji, že pro tým to bylo nejlepší takhle," mínil Hanika, který si i tak vítězství na stupních vítězů užil.

Premiéra Ducati v top 10

Spokojený se svým výkonem byl i další bývalý český účastník MS superbiků, Ondřej Ježek. Ten, si na rozdíl od svého krajana na Ducati stáje ERC Endurance, na mokrém Sepangu zajezdil.

Na úplně nové motorce se střídal s dvojicí Francouzů se zkušenostmi v MS silničních motocyklů: Randy de Punietem a Louisem Rossim.

Jako první na mokrou trať vyrazil Rossi. Ten ale neměl s jízdou na vodě tolik zkušeností a klesl až do hloubi druhé desítky. Po něm si Ducati převzal Ježek a podařilo se mu vyrovnanou jízdou propracovat zpět k desáté pozici.

"Mně jízda na vodě nevadila, částečně jsem měl zkušenost ze středečního tréninku, kdy jsem si s Ducati pár mokrých kol vyzkoušel. A nakonec se mi povedlo držet tempo, které jsem si předsevzal," popsal český závodník.

Motorku pak předal de Punietovi. Bývalý jezdec MotoGP dovedl rychlou a bezchybnou jízdou Ducati hned napoprvé na desáté místo.

Světový vytrvalostní šampionát, který se podobně jako třeba Formule E jede systémem podzim-zima, bude pokračovat třetím dílem sezony 2019-20 v dubnu. To je na pořadu čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

 

Právě se děje

Další zprávy