Pro Alonsa to bylo první vítězství v nových barvách, kam přišel před sezonou z Renaultu, a dostal se po dvou grand prix do průběžného vedení šampionátu.
Třetí skončil vítěz úvodního podniku v Austrálii Kimi Räikkönen s Ferrari, kterému závěrečný atak na mladého Brita nevyšel.
Alonso s Hamiltonem se dostali do vedení hned na startu a s převahou si své pozice drželi až do závěru. Na stupních vítězů se v neděli objevila stejná trojice jako v Melbourne.
"Absolutně fantastické a velmi překvapivé. Nikdy bych si nepomyslel, že už po druhém závodě budu stát úplně nahoře. Vyhrát Grand Prix pro dva různé týmy je něco mimořádného, splnil se mi sen," rozplýval se šťastný Alonso.
Pětadvacetiletý dvojnásobný mistr světa hned označil za rozhodující okamžik právě start. "Naše šance tkvěly v předjetí ferrari na startu. Tam byl klíč k dnešnímu vítězství," řekl.
- Formule jedna hledá nové atrakce - čtěte ZDE
- Tipy pro sázkaře na BettingCentru ZDE
V dobré formě se dál prezentuje stál BMW-Sauber, jejíž německý pilot Nick Heidfeld obsadil čtvrté místo. Za ním dojel Felipe Massa s Ferrari.
Na body nečekaně dosáhly oba mononposty Renault, kterým vůbec nevyšla kvalifikace. Giancarlo Fisichella byl šestý a Heikki Kovalainen osmý. Mezi ně ve vklínil Ital Jarno Trulli za volantem Toyoty.
Felipe Massa nezvládl start a po vítězství v sobotní kvalifikaci udržel vedení z pole position jen několik metrů.
Do první zatáčky Brazilec najížděl až za Alonsem, ale po pár metrech ztratil pozici i po souboji s Hamiltonem, který stejně jako v Melbourne mistrovským manévrem po startu prokázal talent. Ten pak v závodě potvrdil i absolutně nejrychlejším časem na jedno kolo.
Alonso se okamžitě soupeřům vzdálil a na Hamiltona marně dorážely oba vozy Ferrari, navíc už v šestém kole Massa při pokusu o předjetí vyjel z trati a zařadil se až za čtvrtého Heidfelda. Pořadí na vedoucích pozicích se od té doby měnilo už jen při zastávkách v boxech.
Massovu snahu o návrat ztracených pozic ničily opakované chyby, po kterých Heidfeld bezpečně zopakoval umístění z Melbourne. Stejně tak neuspěl Räikkönen, který v posledních osmi kolech zlikvidoval zhruba sedmisekundovou ztrátu na Hamiltona, ale k předjížděcímu manévru se už nedostal.
Räikkönen byl shodou okolností posledním jezdcem, který 9. října 2005 vybojoval triumf pro McLaren. Naposledy tým slavil double ještě o dva týdny dříve, kdy v Sao Paulu dojel finský pilot za vítězným Juanem Pablem Montoyou.
"Vidět za sebou dvě Ferrari, o kterých víte, že jsou lehčí a rychlejší, není nic příjemného. Těžko se před nimi udržíte, ale Felipeho se mi naštěstí podařilo přimět k tomu, že se sám vyřadil," řekl Hamilton.
"Tady se nepředjíždí snadno a já to musel zkusit. Neudržel jsem se na trati, to je život. Ale McLareny mě překvapily. Ne tím, že jsou rychlé, ale jak jsou rychlé," řekl Massa.
"Byl to nejtěžší závod v mojí kariéře, na konci jsem byl úplně grogy," přiznal Hamilton s tím, že největším soupeřem bylo vedro, kvůli kterému mu už v polovině závodu došla voda a před dehydratací jej zachránilo jen to, že tekutiny doplňoval předtím celý den. "Voda, kterou jsem pil v kokpitu, byla horká jako čaj," dodal Alonso.
Příští závod se uskuteční už za týden v Bahrajnu.
Výsledky:
1. Alonso (Šp./McLaren) 1:32:14,930 (prům. rychlost: 201,893 km/h), 2. Hamilton (Brit./McLaren) -17,557, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -18,339, 4. Heidfeld (Něm./BMW) -33,777, 5. Massa (Braz./Ferrari) -36,705, 6. Fisichella (It./Renault) -1:05,638, 7. Trulli (It./Toyota) -1:10,132, 8. Kovalainen (Fin./Renault) -1:12,015, 9. Wurz (Rak./Williams) -1:29,924, 10. Webber (Austr./RedBull) -1:33,500.
Pořadí MS (po 2 ze 17 závodů):
1. Alonso 18, 2. Räikkönen 16, 3. Hamilton 14, 4. Heidfeld 10, 5. Fisichella 7, 6. Massa 7, 7. Trulli 2, 8. Rosberg (Něm./Williams) 2, 9. Kovalainen 1, 10. R. Schumacher (Něm./Toyota) 1.
Pohár konstruktérů:
1. McLaren-Mercedes 32, 2. Ferrari 23, 3. BMW-Sauber 10, 4. Renault 8, 5. Toyota 3, 6. Williams 2.