Potvrzeno, za Renault pojede Magnussen. Slavné jméno Lotus mizí z formule 1

Radek Vičík Radek Vičík
3. 2. 2016 14:05
Renault na dnešní prezentaci završil oficiální převzetí stáje formule 1 Lotus, která mu už dříve patřila. Vedle Jolyona Palmera potvrdil tým jako druhého pilota Kevina Magnussena, jenž nahradil Pastora Maldonada.
Renault se i přes opuštění názvu Lotus zatím drží původní černé barvy.
Renault se i přes opuštění názvu Lotus zatím drží původní černé barvy. | Foto: Renault Sport Formula One Team

Paříž - Tým formule 1 Lotus se dnes oficiálně vrátil k názvu Renault a potvrdil to, co se v zákulisí už delší dobu šuškalo. Místo Pastora Maldonada pojede v letošní sezoně dánský jezdec Kevin Magnussen. Pozice nováčka, bývalého šampiona GP2 Jolyona Palmera, zůstává beze změn. 

Maldonado měl sice u týmu pokračovat, ale jeho sponzor, státní ropný gigant PDVSA, dluží podle televize Sky Sport stáji více než 20 milionů liber. Francouzi, kteří převzali v zimě nad týmem se sídlem v Enstone opět kontrolu, se proto rozhodli pro jezdeckou změnu.

Magnussen odjel v McLarenu celou sezonu 2014 a loni byl týmovou trojkou. Rezervním jezdcem bude francouzský pilot Esteban Ocon, jenž loni vyhrál seriál GP3.

"Renault je tu zpět, aby vítězil"

Nový monopost pod kódovým označením RS16 byl představen stále v černých barvách blízkých původnímu Lotusu, ale zda tak bude vypadat i v Melbourne,  odmítl šéf týmu Jerome Stoll potvrdit.

Nový Renault RS16:

Vedení týmu nečeká od generality Renaultu žádný čas na "hájení". "Máme zdroje, tým i ducha. Renault je tu zpět, aby vítězil," řekl sebevědomě Stoll.

Tým šampionů i častých změn

Stávající Renault Sport Formula 1 Team vznikl vlastně už roku 1981 jako Toleman. Právě v něm o tři roky později debutoval pozdější hrdina fanoušků Ayrton Senna.

Od sezony 1986 přešla stáj do vlastnictví rodiny Benettonů, Michael Schumacher pro ně v letech 1994 a 1995 vybojoval titul mistra světa. V roce 2002 tým převzal Renault, jenž bojoval pod svým jménem dalších deset let, které přinesly opět dva tituly. Fernando Alonso se stal šampionem sezon 2005 a 2006.

Z ekonomických důvodů ale Renault už roku 2009 prodal majoritní podíl investiční skupině Genii Capital a ta počínaje sezonou 2011 přešla k názvu Lotus.

Samotná tovární účast francouzské automobilky sahá ještě dál, do roku 1977. Tehdy se Renault stal průkopníkem turbomotorů, které počátkem 80. let absolutně ovládly svět formule 1.

 

Právě se děje

před 8 minutami

ANO v lednu splatilo Babišovi poslední část dluhu

Hnutí ANO v lednu splatilo poslední část půjčky svému předsedovi a zakladateli, současnému premiérovi Andreji Babišovi ve výši 24 milionů korun. Nedluží mu tak už žádné peníze. Vyplývá to z dodatečné informace ve výroční finanční zprávě hnutí za rok 2019, která je k dispozici na webu ANO. Na informaci dnes upozornil server Seznam zprávy.

Koncem roku 2017 činila bezúročná půjčka současného premiéra 124 milionů korun, v závěru roku 2018 to bylo 25 milionů a koncem loňského roku 24 milionů. Figurovala mezi krátkodobými závazky ve výroční zprávě, v dodatečné informaci ale hnutí zveřejnilo informaci o jejím splacení.

Splatnost byla do 31. března letošního roku. "Poslední část půjčky splatilo hnutí ANO 13. ledna tohoto roku. Mohu tedy potvrdit, že v tuto chvíli už hnutí nedluží panu Babišovi vůbec nic," uvedl hlavní manažer hnutí a poslanec Jan Richter.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Nymburk zřejmě dohraje play off basketbalové Ligy mistrů v září

Nymburští basketbalisté by měli spolu s dalšími čtvrtfinalisty dohrát Ligu mistrů na přelomu září a října formou závěrečného turnaje Final Eight. Při pondělní videokonferenci o tom rozhodlo vedení soutěže, která byla přerušena kvůli pandemii koronaviru. Hrát se bude jen na jeden zápas.

Vedení Ligy mistrů už sice stanovilo i přesný termín závěrečného turnaje pro nejlepší osmičku (30. září až 4. října), to se však stále může změnit. Aby se play off mohlo uskutečnit, musí být splněny čtyři podmínky. Musí se otevřít hranice, úřady musí povolit konání sportovních akcí, musí být povoleno hrát s diváky a kluby musí mít dost času na přípravu.

"Nyní se to zdá jako nejpravděpodobnější varianta, ale je možné, že se situace v Evropě bude měnit v pozitivním i negativním smyslu. Nikdo tak nedokáže odhadnout, jak to bude v září vypadat s cestováním. Takže je možné, že tato varianta bude ještě přehodnocena," uvedl výkonný ředitel Nymburka Ondřej Šimeček v tiskové zprávě

Další zprávy