Kornfeila po nepodařené kvalifikaci deváté místo potěšilo

ČTK ČTK
16. 8. 2015 16:03
Jakub Kornfeil zářil po devátém místě v závodě Moto3 v Brně spokojeností.
Jakub Kornfiel v boxech.
Jakub Kornfiel v boxech. | Foto: Drive M7 SIC Racing Team

Brno - Jakub Kornfeil zářil po devátém místě v závodě Moto3 spokojeností. Teprve podruhé v sezoně se probojoval do první desítky výsledkové listiny a při šestém startu na Velké ceně České republiky v Brně potvrdil, že se mu na Masarykově okruhu daří. Do výčtu úspěchů zařadil i třetí nejrychlejší čas na jedno kolo v dnešním závodě a také nejmenší odstup za vítězem v sezoně. Na vítězného Itala Niccola Antonelliho ztratil pouze 1,420 sekundy.

"Mohu být spokojen. Z dvacátého místa z kvalifikace jsem skončil devátý. To není ostuda. Před víkendem bylo naším cílem se udržet v první skupině, což se mi podařilo," řekl po závodě novinářům dvaadvacetiletý jezdec.

Do karet hrálo i štěstí

Měl i potřebné štěstí. V prvním závodě, který byl hned v úvodním kole po dvou pádech a zranění čtyř jezdců přerušen, se ocitl jen kousek od osudného místa. "V první šikaně závodníci, kteří jeli pode mnou, najeli do zatáčky o dvacet až třicet kilometrů rychleji. Když jsem viděl, jak se do šikany rychle blíží, tak jsem motorku narovnal. A snažil se jim vyhnout," popsal Kornfeil kritický okamžik.

Po přibrzdění se na chvíli propadl na předposlední místo. "Za mnou zůstal už jen Kevin Hanus. Ale ještě než byl závod zastaven, tak jsem předjel asi čtyři jezdce. V prvním závodě jsem se cítil ještě lépe než v druhém," řekl Kornfeil.

Po opakovaném startu se mu splnilo přání, s kterým do brněnského závodu vstupoval: udržel se v první skupině. Ale ze začátku měl problém, neboť před ním jel Francouz Alexis Masbou. "Čekal jsem, až vypadne. Jeho honda jela do kopce strašně rychle. Udržet se za ním a na rovince jej porazit na brzdy bylo nereálné. Vždycky mi ujel o pět metrů, bylo obtížné jej dojet," vysvětlil Kornfeil.

V závěru se pokoušel dostat před lídra MS Dannyho Kenta. "Tomu to moc nejelo, váhově je na tom jako já. Je to zkušený frajer, který jede perfektní stopu a je těžké jej předjet. Zkoušel jsem to dvě kola. Prostě jsem se tam nedostal a nezapojil se do bojů o přední příčku. Asi jsem na víc neměl," dodal Kornfeil.

Ze závodu se stal sprint

V opakovaném závodě, který byl zkrácen jen na 12 kol, bylo potřeba změnit taktiku. Několik jezdců obulo na zadní kolo měkkou pneumatikou, která vydrží právě jen deset až dvanáct kol. "Byl to v podstatě sprint. Jedno kolo se musí jet jako druhé. Při závodě na devatenáct kol se musí více taktizovat a být opatrný na pneumatiky," uvedl Kornfeil.

Psychické problémy po dvou karambolech Kornfeil neměl, i díky dokonalé informovanosti jezdců. "Za dvě minuty jsme věděli, kolik se pojede kol, kdy se bude startovat. I to, že jezdci jsou v pořádku. Neotřáslo to se mnou. Naopak mě situace motivovala, byl jsem více hladový po úspěchu," podotkl Kornfeil.

 

Právě se děje

Další zprávy