Až do konce roku 2005 posílal do týmu MotoGP prostřednictvím značky Galouises peníze španělský koncern Altadis. Japonská společnost však pro letošní rok spojila síly s domácím Japan Tobacco a její renomovanou značkou Camel. Altadis se však záhy ozval s tím, Yamaha porušila závazky a svých práv se chce dovolat v arbitráži. "Požádali jsme o urychlené rozhodnutí, aby bylo Yamaze v příští sezoně znemožněno spolupracovat se sponzory, kteří přímo konkurují výrobkům firmy Altadis," stojí v oficiálním prohlášení španělské společnosti, která Yamahu podporovala v uplynulých třech letech. Yamaha tvrdí, že k ní zatím žádná výzva k arbitráži nedorazila. A pokud k ní skutečně dojde, Japonci věří ve svůj úspěch. "Yamahu a Altadis už nespojují žádné sponzorské vazby a předchozí kontrakt byl ukončen se všemi ohledy na rok 2006. Nesouhlasíme s tím, že jsme své závazky jakkoliv porušili," tvrdí zástupci společnosti. Za tovární Camel Yamaha Team pojede vedle Valentina Rossiho také Colin Edwards z USA. Ať už spor mezi Yamahou a Altadisem dopadne jakkoliv, už má dopředu jednu oběť. Odchod Camelu definitivně pohřbil stáj Pons Honda. Po pětadvaceti letech ve špičce motocyklového šampionátu musel španělský tým začátkem roku definitivně oznámit konec činnosti. Jako důvod oznámil právě ztrátu hlavního sponzora a tím vzniklý nedostatek peněz. Sito Pons doufá, že se v roce 2007 vrátí. Cigarety Galouises z motoristického sportu určitě nezmizí. V letošním světovém šampionátu v rallye pojede v jejich barvách soukromý tým Kronos s dvojnásobným světovým šampionem Sébastinem Loebem za volantem Citroënu Xsara WRC.