Jakoby až nyní v zámoří zjistili, že svět formule jedna opustil sedminásobný šampion. Seriál především v USA fanoušky příliš nezajímá a snad kromě závodu v Monaku sledují pouze vlastní velkou cenu.
Až s tím, jak se kolotoč mistrovství světa přemístil přes oceán, začínají tamní motorističtí příznivci zjišťovat, co je v této sezoně vlastně nového.
A nejvíc jim chybí jménu Schumacher. Jenže nejen oni se ptají "Kde je vlastně ten Schumacher?" Podobně zní otázka odborníků na F1 a týká se Ralfa. Vypadá to, jako by se řečeno vojenskou terminologií ztratil v boji.
Ralf Schumacher
- Narozen: 30. 6. 1975
- Příslušnost: Německo
- Stáj: Toyota
- První velká cena: Austrálie 1997
- Vítězství: 6 (vše ve Williamsu)
- Předchozí týmy F1: Jordan, Williams
Pilot Toyoty letos předvádí jeden propadák za druhým. S kvalifikací se běžně loučí už v první fázi mezi šesticí nejslabších pilotů a v pěti závodech viděl všehovšudy jediný bod.
Získal jej už v úvodním podniku MS v australském Melbourne. Jenže od té doby to byla bída s nouzí završená šestnáctým místem v Monaku se ztrátou dvou kol na vítězného Fernanda Alonsa s McLarenem.
V kvalifikaci byl 31letý pilot v křivolakých uličkách přímořského státečku dokonce dvacátý až za Spykerem mladíčka Adriana Sutila.
Velký plat a zklamané naděje
Ralf Schumacher přišel do Toyoty v roce 2005 jako hvězda. Japonští manažeři si zřejmě řekli, že nositel takového jména musí mít závodění v krvi a dali mu jeden z nejvyšších platů v kolotoči F1.
Přečtěte o F1:
- Hamilton začal lépe než všechny hvězdy před ním - čtěte ZDE
- Vše vyšetřeno. McLaren monacký závod neovlivnil - čtěte ZDE
- McLaren v Monaku deklasoval zbytek světa - čtěte ZDE
- Monako: Legenda, která neodpouští chyby - čtete ZDE
Jenže samotné jméno velké ceny nevyhrává a Němec se svým chlebodárcům za plat více než 20 milionů USD ročně odvděčil pouze třemi třetími místy. A to je pro tým se široko daleko největším rozpočtem skutečně málo.
Není tedy divu, že se opět ozvaly hlasy žádající Schumacherovu hlavu. Zatím nejjasněji se vyjádřil prezident stáje John Howett.
I když mají oba piloti (vedle Schumachera vodí Toyoty Jarno Trulli z Itálie) smlouvu pro rok 2008, naznačil nejistotu jejich postavení. "Je profesionální, že sledujeme závodnický trh," naznačil pro německý Bild.
Sám Schumacher si je jistý sám sebou. Krátce po zvorané monacké kvalifikace s klidem agentuře Reuters oznámil: "Soustředím se na svoji práci. Budu tu i příští rok, takže žádné starosti."
Ať už jsou zákulisní kroky japonské automobilky jakékoliv, se Schumacherem spokojenost nepanuje. "Snažíme se mu pomoci dostat se z jeho problémů," uvedl bez servítků Howett.
Pro britský Autosport však prezident stáje Toyota připustil i svůj díl viny. "Je to pro nás samozřejmě frustrující, ale nemůžeme říct, že je v tom sám. Musíme mu dát lepší auto."
Rozpomene se v Kanadě na lepší časy?
S tím samým vozem je však Jarno Trulli rychlejší a má už čtyři body za dvě sedmé příčky. Navíc ve Španělsku byl šestý na startu, jenže tam jej zradil jeho monopost.
Ralf Schumacher doufá, že se vše v dobré otočí už o víkendu v Montrealu. Na kanadském okruhu bude jedním ze tří pilotů, kteří tam už dříve vyhráli. Těmi zbývající jsou obhájce titulu Ferandno Alonso a Kimi Räikkönen s Ferrari.
Pokud se neodrazí ode dna, tak snadno může po začátku "Éry bez Schumachera" rázem odstartovat "Éra bez Schumacherů".