F1 žije v zimě horkými novinkami. Rozhodují i o tom, kdo za koho pojede za pár let

Radek Vičík Radek Vičík
31. 1. 2024 20:51
Leden nepřinesl ve světě formule 1 obvyklý klid před bouří. Naopak byl nabitý událostmi.
Start VC Belgie formule 1 2023.
Start VC Belgie formule 1 2023. | Foto: Reuters

To, že Leclerc a Norris prodloužili své kontrakty, bude mít poměrně velký dopad na závodnický trh. Ten se před letošním rokem doslova "zasekl" a na startu nebude jediný nováček.  Ba co víc, poprvé v historii šampionátu začnou všichni jezdci novou sezonu ve stejném týmu, ve kterém skončili předchozí rok.

Nicméně od Leclerca a Norrise i jejich zaměstnavatelů to je jasně projevená vzájemná důvěra. Protože všechno, co se právě stalo a bude dít na trhu s jezdci v příštích zhruba dvaceti měsících, je třeba posuzovat v kontextu nových předpisů, které vstoupí v platnost v roce 2026.

Leclerc a Norris jsou teprve třetím a čtvrtým jezdcem, jejichž smlouvy jdou za rok 2025 či ještě dál. Prvním se stal Max Verstappen, jehož smlouva s Red Bullem platí do roku 2028. Druhým pak Oscar Piastri, jehož kontrakt s McLarenem byl loni prodloužen do sezony 2026.

V tuto chvíli nikdo nedokáže posoudit, který ze šesti dodavatelů pohonných jednotek bude mít navrch. Naprostou neznámou jsou vyhlídky nováčků Audi a Fordu, který bude dodávat agregáty Red Bullu.

Každý pilot tak sní o tom, aby se mu povedl stejný kousek, jaký dokázal Lewis Hamilton, když odešel z McLarenu do Mercedesu. Ten pak začal být od roku 2014 s příchodem hybridů dlouhé roky neporazitelný.

 

Právě se děje

Další zprávy