Montreal - Různé tváře měla dohra nedělní Velké ceny Kanady formule 1. Zatímco vítězný Lewis Hamilton si užíval suverénního triumfu, jiní jezdci měli důvod si stěžovat.
Brit ve službách Mercedesu závod ovládl ve stylu start - cíl a na cestě za odkousnutím polovinu náskoku lídra seriálu Sebastiana Vettela se nesetkal s žádnými obtížemi.
"Pro Ferrari to byl velký propadák"
"Vzpamatovat se z Monaka nebylo snadné. Všichni se drbali za ušima, dali hlavy dohromady a společně se nám podařilo zase uspět. Za těch pět let u Mercedesu jsem neviděl, aby se tým tak moc semknul a pracoval spolu s jediným cílem - být zase na vrcholu," popsal Hamilton své pocity z týmové práce v boxech Stříbrných šípů.
Co bylo z hlediska boje o oba tituly nejdůležitější, Mercedes v Montrealu jasně pokořil rivaly z Ferrari. "Skvělý kus práce udělal i Valtteri (Bottas) a mohli jsme tak slavit náš první společný double. Pro Ferrari to byl velký propadák," dodal jezdec, který v Kanadě vyrovnal 65. pole position historický výkon svého vzoru Ayrtona Senny.
Na stupních vítězů se velmi dobře bavil Daniel Ricciardo, který předvedl svůj svérázný rituál, napil se šampaňského ze své závodní boty. Ovšem pak ho k nemalému údivu diváků napodobil konferenciér slavnostního vyhlášení, hollywoodská hvězda Patrick Stewart.
"Neptejte se mě na pocity, jsem přece poprvé v životě na stupních vítězů formule 1!" řekl herec známý především jako kapitán Picard ze ságy Star Trek: Nová generace a také protagonista role profesora Xavieho v sérii filmů X-Men.
Ředitelství závodu prý spalo
Zcela jinak viděl Velkou cenu Kanady smolař Daniil Kvjat. Ruskému jezdci se podařilo odjet do zaváděcího kola až po horečnaté práci mechaniků Toro Rossa. I když se pak vrátil na své 11. místo na startovním roštu, podle ředitelství í závodu to nestihl v souladu s regulemi šampionátu.
Za to následoval trest v podobně průjezdu boxy, který Kvjat poslušně vykonal. Jenže v závěru Grand Prix přišla oprava, správná penalizace je 10 vteřin "posečkání" v boxech. O ty si Rus prodloužil zastávku v boxech, ale moc spokojený s rozhodnutím jury nebyl.
"Mají práci, která podle mě není moc náročná. Dnes ale evidentně spali, takže by si možná měli dát trochu kávy," prohodil jízlivě 23letý rodák z Ufy.
Pak ale přitvrdil: "Mají ten hloupý paragraf v pravidlech zrušit. K čemu to je? Jsme taxikáři, nebo piloti formule 1? Nechápu to. Je to cirkus, stupidní zasr***j cirkus! Půjdu za Charliem (Whitingem, ředitelem závodu), pořádně mě naštval."
McLaren je až nebezpečně pomalý
Pokud by vás zajímalo, jak dopadl po "odskočení si" na 500 mil Indianapolis Fernando Alonso, tak odpověď je stejná jako od první závodu letošní sezony: zase nebodoval. A i když byl oficiálně klasifikován, tak cíl po dalším z mnoha výpadků motoru Honda neviděl.
"Byl to těžký závod, protože nám chyběl výkon motoru. Předjížděli mě v půlce rovinky a někdy to bylo vzhledem k tak velkému rozdílu v rychlosti nebezpečné," postěžoval si Španěl.
Kvůli výpadku agregátu nejen, že přišel o bodovanou příčku v Montrealu, ale kvůli výměně částí pohonné jednotky ho určitě čeká ztráta řady míst na startu příští Velké ceny Ázerbájdžánu. "V Baku budu startovat z posledního místa, protože Jenson (Button) měnil v Monaku motor a stál na posledním místě startovního roštu. To není vůbec dobrá situace," připomněl problémy svého monackého "záskoku".