Finský pilot, který letos vyhrál už kvalifikaci v Melbourne, byl jen o 23 tisícin vteřiny rychlejší než jeho týmový kolega a obhájce titulu Lewis Hamilton.
"Víkend se zatím vyvíjí dobře. Rychlé kolo nebylo úplně podle mých představ, ale naštěstí to byl dostatečně dobrý čas na to, abych vyhrál," řekl Bottas krátce po skončení kvalifikace.
Druhá řada startovního roštu bude patřit Ferrari. Se ztrátou přes tři desetiny vteřiny na vítěze byl třetí Sebastian Vettel, čtvrtá pozice patřila Charlesi Leclercovi. "Dvojičky" se vytvořily i ve zbytku první desítky, kde se postupně seřadili piloti Red Bullu, Renaultu a Haasu. Aby se takhle seřadily týmy za sebou se zatím stalo jen v Singapuru 2011.
V druhé části boje o pole position zhasly naděje Kimiho Räikkönena. Skončila tak 53 závodů dlouhá šňůra, během níž Fin pokaždé postoupil do top 10. Naposledy vypadl dříve na Hungaroringu před třemi lety.
Hned dva piloti do kvalifikace vůbec nenastoupili. Alexander Albon rozbil svoje Toro Rosso v dopoledním tréninku a nebyl schopný vyjet. "Jsem v pohodě a ze všeho nejvíc naštvaný. Je to velké zklamání, měli jsme dnes velkou šanci zajet v kvalifikaci dobrý čas," řekl naštvaný thajský jezdec.
Albonova havárie v třetím tréninku:
Albon thumps into the wall as FP3 draws to a close
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Great to see him walk away 👍
Toro Rosso will need a minor miracle to get the car ready for qualifying 😬#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/guBKgi7AlH
Antonio Giovanazzi zůstal v boxech Alfy Romeo kvůli technickým problémům svého vozu. Oba se tak fakticky nekvalifikovali a start v závodě jim musí povolit ředitelství závodu.
Velká cena Číny formule 1 startuje v neděli v 8:10 minut našeho času. Závod můžete sledovat živě v našem online přenosu ZDE. Grand Prix vysílá stanice Sport2.
Kompletní výsledky kvalifikace na GP Číny včetně použitých směsí pneumatik:
Full Classification: Qualifying ⏱️@MercedesAMGF1 lock out the front row 💪
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
And how close at @RenaultF1Team?!? 😮#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/MOpCcbyC8D