Pokud jste však byli před tímto zážitkem u válcovací stolice v plné akci, bucharu při maximálním výkonu nebo pracovali sbíječkou v telefonní budce, jsou vaše uši i nervy připravené.
Takový zážitek totiž nabízí start dvaadvaceti plnokrevných motocyklů elitního společenství MotoGP.
Ty také byly hlavním lákadlem desítek tisíc zahraničních fanoušků, kteří o víkendu dorazili na brněnský Masarykův okruh.
Čeští motocykloví příznivci sice přijeli fandit hlavně Lukáši Peškovi v nejslabších stopětadvacítkách, ale při hostině v podobě souboje Rossiho, Haydena či Capirossiho si taky užili své.
Start závodu byl impozantní. Celé hřmící pole se poskládalo poslušně do první zatáčky, aniž by došlo k jedinému kontaktu. Jedině Loris Capirossi nevystartoval, ale doslova vystřelil.
K nemalé radosti italské enklávy v hledišti si hned vytvořil náskok, který během závodu stále natahoval. Také z druhého místa měli Italové radost, vždyť patřilo jejich miláčkovi Valentinovi Rossimu.
To vše po celý závod sledoval vrtulník s televizní kamerou, který ve vzduchu neúnavně kopíroval trať. I podle něho jste mohli odhadnout, kdy k vám dorazí čelo závodního pole.
Ti šťastnější s patřičnou kartičkou mohli zápolení jezdců sledovat přímo z obslužné komunikace. To znamenalo jen pár metrů od uhánějících motocyklů, od nichž je dělila jen svodidla.
Pro milovníky motoristického sportu je to jako návštěva Svaté Hory pro katolíka. Téměř se dotýkáte toho, co zbožňujete, a můžete vše cítit celým tělem.
Když vedle vás proletí celé stádo nadupaných motorek, má srdce tendenci vyletět ven a organismus vibruje do čtyřtaktu.
Speciály MotoGP mají neuvěřitelnou přilnavost, takže průjezd zatáčky je jako pohlazení sametem. Ale jakmile je možné akcelerovat, změní se stroje v supící ďábly.
To bylo v Brně patrné hned na začátku tratě. Při výjezdu z první táhlé pravotočivé zatáčky následuje mírná levá a dlouhá rovinka do kopce ukončená esíčkem.
Tam bylo možné vidět všechno. "Pokládání" motocyklů, výjezd ze zatáčky, aerodynamický posez maximalizující rychlost i opětné naklonění stroje do další zatáčky.
A pokud to všechno chcete vidět ve zhuštěné atraktivní verzi, tak pro vás je ideální úsek několika po sobě následujících zatáček zvaný stadion. Právě ta je každoročně největší divácký nával.
A právě tam vítězný Capirossi i druhý Rossi předvedli oblíbené "gumování" tratě a nejdéle zdravili své rozvášněné. Pořadatelům se je však podařilo udržet za ochrannými ploty a až na výjimky se na trať nikdo nedostal.
Pokud mohli Italové hovořit o tomto závodě jako o povedeném, lídr šampionátu Nicky Hayden zažil nejhorší výsledek sezony.
Odstartoval sice třetí, ale záhy se před něj dostal stájový kolega od Hondy Dani Pedrosa. A to nebyl konec. Haydenovi stroj zjevně nešel na sto procent a vítěz předchozího klání se začal jezdeckým polem propadat.
Z toho měli největší radost fanoušci Valentina Rossiho, jehož šanci na šestý titul za sebou stále žijí. A přímo v hurónský jásot propukli po příjezdu závodníků cílem. Nejen, že si jejich miláček pojistil druhou příčku, ale Hayden spadl až na deváté místo.
Pak už přišel čas na oslavy, tradiční sprchy šampaňským a rozhovory desítkám novinářů z celé planety, kteří na nejdůležitější událost domácí sportovní sezony dorazili.
Brněnský závod trval jen 43 minut a 40 vteřin, ale emoce budou jeho aktéři a diváci vstřebávat dny a možná i týdny.