Sedlčany - Stálá sestava v kamionu a nový kolega na motorce, tak vstupuje Martin Macík a jeho tým Big Shock Racing do klíčové fáze přípravy na Rallye Dakar 2018.
Martin Macík mladší, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva spolu v kamionu Liaz pojedou už čtvrtý Dakar.
Sázka na sehranost
"Když se chcete zlepšovat, musíte být sehraní. Poslední Dakar to potvrdil, v kabině je sranda, i když jde do tuhého. Současně každý ví, co má dělat, když je v závodě třeba maximální koncentrace. A umíme si společně věci vyříkat, když je to třeba. To je podle mě základ úspěchu," vysvětlil Macík.
Kamion Liaz řečený Franta se z předchozího Dakaru vrátil ve výborné kondici a postaral se tak týmovým mechanikům o milé překvapení.
"Liazka přesto během zimy a jara prošla kompletní generálkou, pracovalo se na vylepšení tuhosti nástavby, na zlepšení podvozku a brzd nebo na elektronice. Frantu ještě čeká jedna velká změna, ale tu zatím necháváme jako překvapení," vysvětlil mechanik Mrkva.
Během letních soutěží Baja Aragon, HunGarian Baja a Baja Poland budou otestovány nové úpravy a na základě výsledků proběhne finální doladění formy vozu. V listopadu se závodní stroje vydají na plavbu přes oceán směr Peru.
Brabec čeká na ortel pořadatelů
Ale jen kamionem není živ tým Big Shock Racing. Po Lukáši Kvapilovi se k němu přidal další motocyklový nováček na Dakaru. I když Jan Brabec coby několikanásobný český šampion v motokrosu má zkušeností z terénu víc než dost.
Letos už absolvoval klíčovou kvalifikační Merzouga Rallye, kterou se mu navzdory technickým problémům podařilo dokončit, a nyní čeká na zprávu, zda získal kvalifikaci pro Dakar 2018. Výsledek bude znát na konci července.
Jistá už je jeho účast na Baja Aragon, HunGarian Baja a Baja Poland. Absolvoval s týmem také africký trénink, kde testoval svou jízdu na nových terénech. A s Macíkem pořádali pouštní závody "motorka proti kamionu".
"Atmosféra, která vládne v týmu Big Shock Racing, je mi blízká, proto jsem se rozhodl spolupracovat s šéfem týmu Martinem Macíkem starším. Chci absolvovat Rallye Dakar, potřebuji stabilní zázemí, spolupracovníky naladěné na stejnou vlnu a zkušeného mentora, který ví, do čeho jdeme, a dokáže mě kvalitně připravit. To vše jsem v týmu Big Shock Racing našel," vysvětlil Brabec.