Praha - Jako rozhodně pozitivní hodnotí předsezonní změny v pravidlech formule 1 jediný český pilot působící v nejslavnější motoristické soutěži světa Jan Charouz.
Rezervní jezdec stáje Lotus Renault v rozhovoru pro Aktuálně.cz připustil, že například famózní jízda Marka Webbera z osmnácté příčky po kvalifikaci až na celkové třetí místo nedělní Velké ceny Číny by ještě loni byla si jen těžko možná.
Podobně ostatně český pilot, který má za sebou i první letošní závody v Renault World Series v Gravity-Charouz Racing Teamu, ostatně viděl i předjížděcí manévr Lewise Hamiltona na Sebastina Vettela v závěru GP Číny. Britský jezdec se díky němu nakonec stal vůbec prvním letošním pilotem, který úřadujícího šampiona porazil.
Čtěte také:
Vettel poprvé nevyhrál. V závěru nestačil na Hamiltona
VIDEO Zmatený Button si během závodu spletl boxy
"Vezměte si například jak Hamilton útočil na Vettela. Ještě loni by to Sebastian ubránil. Ale tím, že tenhle rok jsou povolena pohyblivá zadní křídla a systém KERS, tak jej najednou mohl předjet bez větších problémů," uvedl Jan Charouz v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
A.cz: Zatímco se v Šanghaji jela Velká cena Číny, vy jste odjel své první závody letošního ročníku Renault World Series. Jak byste je zhodnotil?
J.Ch.: Zhodnotil bych to tak, že tenhle rok je asi nejsilnější konkurence, jaká kdy ve WSR byla. V obou kvalifikacích jsem se například vešel do sekundy za nejrychlejším časem a přitom jsem byl až v druhé desítce pořadí. To bohužel není moc dobré, ale je na tom vidět jak velká ta konkurence je.
A.Cz: A samotné závody? (Jan Charouz nakonec vybojoval 17. a 22. příčku)
J.Ch.: V závodech jsem pak měl trošku smůlu. Jak jsem musel atakovat zezadu, tak jsem nebyl schopen vyhnout se nějakým drobným kolizím.
V neděli jsem jsem pak v prvním kole musel zajet do boxu pro nové křídlo. V samotném závodě jsem pak jel myslím celkem dobře. Když si to zprůměruji, tak jsem měl vlastně nejrychlejší časy v závodu. Takže rychlost do závodu máme, ale zbytek chybí. .
A.Cz: Jaký je váš program před dalším závodem v belgickém Spa a na čem je podle Vás třeba nejvíce zapracovat?
J.Ch.: Určitě musíme zlepšit nastavení do kvalifikace a nastavení monopostu vůbec. Do závodu ve Spa máme v programu jet ještě jednou trénovat, právě abychom zlepšili to nastavení a doufám, že to pomůže.
A.Cz Nyní už k závodu formule 1 v Šanghaji, co Vás v něm nejvíce zaujalo?
J.Ch.: Závod v Číně se jel zrovna v době, kdy jsme měli závod v Motorlandu, takže jsme pak F1 sledovali jen na live-timingu. Každopádně z toho co vím a později jsem viděl, tak Sebastian Vettel udělal chybu, že jel jen na dvě zastávky v boxech.
Samozřejmě mě také mrzí výkony Renaultu, které tentokrát nebyly nic moc. Už v kvalifikaci měl Renault problémy s nastavením auta ani v závodě se například Nick Heidfeld moc neukázal. Příjemně mě překvapil naopak Nico Rosberg, který jel velice dobře. A samozřejmě mě také zaskočila chyba Jensona Buttona, který zajel do cizích boxů (Red Bullu).
A.Cz: Stalo se Vám někdy něco podobného jako Buttonovi a jak se vůbec něco takového může pilotovi přihodit?
J.Ch.: Mně se naštěstí nikdy nic podobného nestalo. Přijde mi to hodně zvláštní. Kdyby měli (mechanici) alespoň podobné barvy, ale oni jsou přeci úplně jiní. Ale možná to bylo tím, že byli hned první v lajně. Určitě je to chyba, která by se stávat neměla.
A.Cz: Co říkáte na výkon Marka Webbera (posunul se z osmnácté příčky po kvalifikaci až na bronz) a vůbec atraktivitu závodu? Myslíte si, že se na tom podílejí i nová pravidla, která umožňují snazší předjíždění?
J.Ch.: Výkon Webbera byl super. Opravdu dost dobrý. Určitě na tom mají svůj vliv i nová pravidla. Třeba když Hamilton útočil na Vettela, tak ještě loni by to Sebastian ubránil. Ale tím, že tenhle rok jsou povolena pohyblivá zadní křídla a systém KERS, tak jej najednou mohl předjet bez větších problémů.
A.Cz: A Vaše tipy na stupně vítězů Velké ceny Turecka?
J.Ch.: První bude Vettel, druhý Button a třetí Hamilton. Ferrari se podle mě ještě nezvedne.