Praha/Bratislava - Mnoho firem na Slovensku a Česku se snaží přiživit na MS v hokeji, které začne za měsíc v Bratislavě.
Bez povolení pořádají soutěže o lístky. Zneužívají ve svých reklamních kampaních maskota a logo šampionátu nebo prvky, spojené s českou hokejovou reprezentací.
Aktuálně.cz to potvrdila mluvčí MS 2011 Michaela Grendelová a manažer společnosti BPA sport marketing Luboš Pázler. BPA dělá výhradního marketingového partnera Českého svazu ledního hokeje.
Někteří už slyšeli - Skončete s parazitováním na MS!
BPA a svaz vydaly již dříve tiskovou zprávu, že nebudou tolerovat, aby firmy 'rýžovaly' bez povolení na dobré značkce české hokejové reprezentace. "Jsme připraveni podniknout právní kroky k ochraně svých práv," stojí v jejich společném prohlášení.
"Žádnou žalobu jsme zatím nepodali. Všechny, kdo parazitují na českém hokejovém týmu, jsme však vyzvali, ať s tím okamžitě skončí," dodal Pázler.
Jedna firma však nedávno doplatila na to, že loni nelegálně nasadila motiv českého hokejového reprezentačního dresu do své kampaně.
"Nakonec nám zaplatila při mimosoudním vyrovnání," řekl Pázler.
BPA i svaz pozorně sledují, co se v současné době děje na Slovensku a jak se tam firmy snaží na MS vydělat, aniž by k obdržely souhlas pořadatelů.
Čtěte také:
Lidl zve na neexistující zápasy, hokejové MS protestuje
"Za čtyři roky je mistrovství světa u nás a chceme, aby z něj hokej získal co nejvíce. Peněz je v něm málo jako ve všech sportech. Prodej práv na využívání mistrovství světa pro marketingové kampaně by mohl hodně pomoci," vysvětlil Pázler.
Olympijský výbor byl tvrdý, doplatil na to Budvar
BPA i svaz si již nyní před slovenským MS hlídají, aby se na trhu neobjevovaly bez jejich souhlasu dresy, trička a další výrobky se symboly české hokejové reprezentace.
"Bereme si příklad z Českého olympijského výboru. Ten umí svá práva na využívání olympijských symbolů chránit velmi účinně," upozornil Pázler.
Český olympijský výbor vyhrál soudní spor s pivovarem Budvar. Žaloval ho kvůli zneužívání olympijské symboliky před ZOH v Turíně 2006. Vrchní soud letos rozhodl, že Budvar musí Českému olympijskému výboru zaplatit dva a čtvrt milionu korun a veřejně se omluvit.
Čtěte také:
MS v hokeji udělá z úděsného hřiště obří Fan Village
Slovenskem i Česku se měsíc před začátkem MS v hokeji valí lavina soutěží o vstupenky. Podle obchodních podmínek je ovšem smějí pořádat pouze sponzoři a partneři MS - v Česku třeba mladoboleslavská Škoda, Bauhaus nebo Billa.
Soutěže se množí i v Česku
"Obáváme se, že na Slovensku, v Česku i v dalších státech je mnoho nepovolených soutěží o vstupenky na MS. Zjištěné případy předáváme právníkům," shrnula Grendelová.
Slovenští pořadatelé MS považují v Česku za nelegální velkou soutěž obchodního řetězce Lidl. Nabízí v ní - mimochodem zmateně - 1200 vstupenek na základní skupinu, v níž se Česko střetne s Finskem, Lotyšskem a Dánskem. "Lidl nemá náš souhlas," dodala Grendelová.
Lidl uvádí na webu jako pořadatele soutěže o lístky na MS společnost Henkel a hájí se tím, že sama sebe označuje za organizátora. Henkel se řadí k oficiálním sponzorům MS.
Tesco dalo na Slovensku do osudí své soutěže 2011 lístků na MS. "Ani Tesco není naším oficiálním partnerem, a neudělili jsme mu povolení," prohlásila Grendelová.
Soutěž dělá na Slovensku mimo jiné i hotel Chopin Airport Bratislava. ´Rezervujte si ubytování a budete zařazeni do losování o dvě vstupenky na hokejový zápas základní skupiny - stojí na webu hotelu. "Mezi naše partnery nepatří a souhlas nemá," konstatovala Grendelová.
Někdo porušuje pravidla nevědomky. Jiný prý promyšleně
Vedení hotelu prý netušilo, že musí získat na svou akci povolení. Podle Grendelové někdo porušuje obchodní podmínky pořadatelů MS nevědomky, jiné firmy to ale dělají úmyslně. A promyšleně, aby se na ně nepřišlo, nebo aby se vyhnuli sankcím.
Čtěte také:
9246 míst pro MS v hokeji nestačí. Budou prý problémy
Tresty ´visí´ i nad organizátory nepovolených soutěží o vstupenky na MS v Česku a v dalších zemích světa. Odhalit se dají lehce, stačí zadat pár správných slov do vyhledávače googlu.
V tuzemsku se pustila do soutěže o vstupenky kromě Lidlu například olomoucká potravinářská firma Lesaffre Česko. Není partnerem a ani sponzorem MS.
Kupte si droždí a máte šanci na VIP vstupenky
Lesaffre Česko zařadí do soutěže každého, kdo si od ní koupí během první tří měsíců roku alespoň 100 kilogramů pekařského droždí, pekařských směsí a dalších výrobků.
Jako ceny nabízí 24 VIP vstupenek v dvanácti blocích po dvou - od základních skupin až po finále i s ubytováním v tříhvězdičkovém hotelu v Bratislavě. A s rautem.
Hru o vstupenky pořádalo v Česku také Družstvo CBA CZ ze Šumperku. Účastníci si museli koupit v maloobchodních sítích do 27. března nápoje společnosti Coca - Cola v dvoulitrových lahvích.
Coca - Cola sice patří mezi partnery MS, Družstvo CBA CZ nikoliv. Je pouze odběratelem výrobků Coca - Coly.
Výherci obdrží od Družstva CBA CZ 15 sad vstupenek po dvou kusech na střetnutí Česko - Lotyšsko.















