Krev na ledě, odpadky a pivo na střídačce. Prospal pak stříkal vodu na diváky

ČTK ČTK
10. 3. 2019 20:37
Hokejisté Českých Budějovic zvítězili v šestém čtvrtfinále první ligy v Havířově 4:1, vyhráli sérii 4:2 na zápasy a doplnili v semifinále Jihlavu a Kladno. O posledním postupujícím rozhodne až sedmý zápas, neboť Prostějov přehrál Vsetín 5:1 a stav série vyrovnal na 3:3.
Václav Prospal, trenér českobudějovického Motoru
Václav Prospal, trenér českobudějovického Motoru | Foto: ČTK

Českobudějovický Motor neproměnil v pátek mečbol a prohrál na domácím ledě 2:3. Do duelu v Havířově navíc nevstoupil dobře. Nejdříve trefil Radek Veselý tyč a vzápětí už uspěl Ondřej Procházka, který po 109 vteřinách hry otevřel skóre.

Od 17. minuty se museli Jihočeši obejít na střídačce bez hlavního kouče Václava Prospala, kterého sudí Pavel Obadal a Jakub Koziol vykázali. Prospal reagoval na chování diváků za střídačkou stříkáním vody z láhve na tribunu.

Vykázání Václava Prospala na tribunu:

Incidentu předcházel střet Tomáše Gřeše a českobudějovického Martina Heřmana, po němž zůstal domácí hokejista otřesený na ledě a s krvavým zraněním. Rozhodčí souboj zřejmě správně neposoudili jako faul, což však neunesli fanoušci Havířova a na střídačku Jihočechů začali házet odpadky i kelímky s pivem.

Souboj Gřeše a Heřmana:

Hosté půl minuty před koncem úvodního dějství vyrovnali, když Jakub Babka tečoval nahození Zdeňka Kutláka. V 26. minutě při hře čtyř proti čtyřem otočil stav po přihrávce Romana Přikryla Martin Jandus a v polovině utkání zvýšil v početní výhodě čtyř proti třem Zdeněk Doležal. Výsledek zpečetil 46 sekund před koncem v power play do prázdné branky Martin Novák.

Prostějov dokázal sérii ze stavu 1:3 na utkání vyrovnat. Po výhře ve Vsetíně 4:2 se Jestřábi dostali do vedení v 18. minutě, kdy přesilovou hru při vyloučení Luboše Roba využil z dorážky Tomáš Nouza. Po 67 sekundách druhého dějství se radovali domácí znovu, ve vlastním oslabení proměnil přečíslení po přihrávce Tomáše Pšeničky Radek Prokeš.

Před polovinou duelu sice snížil obránce Jiří Drtina, ale brankami mezi 48. a 51. minutou Prostějov pojistil vedení. Nejdříve využil přesilovku pěti proti třem Tomáš Divíšek a potom se prosadil podruhé v utkání Prokeš. Výsledek ještě dovršil v další přesilovce Dušan Žovinec.

Čtvrtfinále play off první hokejové ligy - 6. zápasy:

Havířov - Motor České Budějovice 1:4 (1:1, 0:2, 0:1)

Branky: 2. O. Procházka - 20. Babka, 26. M. Jandus, 30. Z. Doležal, 60. M. Novák. Rozhodčí: Obadal, Koziol - J. Novák, Zídek. Vyloučení: 6:6, navíc Kotala - Pavlin oba 10 min. Využití: 0:1. Diváci: 3353. Konečný stav série: 2:4.

Prostějov - Vsetín 5:1 (1:0, 1:1, 3:0)

Branky: 22. a 51. Prokeš, 18. Nouza, 48. Divíšek, 55. Žovinec - 29. J. Drtina. Rozhodčí: Kubičík, Wagner - Bosák, Maštalíř. Vyloučení: 7:7. Využití: 3:0. V oslabení: 1:0. Diváci: 4193. Stav série: 3:3.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 48 minutami

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

San Marino bude v nedělním referendu rozhodovat o legalizaci potratů

Obyvatelé San Marina budou v neděli hlasovat v referendu o tom, zda chtějí povolit interrupce během prvních 12 týdnů těhotenství. Návrh dále žádá, aby úřady legalizovaly umělé přerušení těhotenství i po tomto období, pokud je ohrožen život či psychické zdraví ženy kvůli anomáliím nebo vývojovým vadám plodu, napsala dnes agentura AP. San Marino je jedním z posledních států v Evropě, které potraty zcela zakazují.

Zákaz interrupcí v San Marinu platí už od roku 1865. Tamní ženy proto cestují kvůli tomuto zákroku do Itálie, která maličký stát obklopuje ze všech stran, a kde jsou potraty legální od roku 1978. Pokud obyvatelé San Marina podstoupí v Itálii jiné lékařské zákroky, které v jejich vlasti nejsou dostupné - jako kupříkladu transplantace - veřejný zdravotnický systém náklady proplatí. To však neplatí pro potraty, jelikož je stát považuje za nelegální, píše AP.

Zastánci změny zákona proto upozorňují, že tato situace představuje finanční zátěž pro ženy, které interrupce podstupují. Kritici zákazu potratů rovněž tvrdí, že je trestem pro ženy, které byly znásilněny. "Pokud nechcete, aby se vědělo, že nemáte v úmyslu pokračovat v těhotenství, je mnohem méně pravděpodobné, že se obrátíte na policii a nahlásíte znásilnění," upozorňuje Joanna Nellesová z Rady Evropy, kde šéfuje oddělení, jež monitoruje dodržování Istanbulské úmluvy o potírání násilí na ženách a domácího násilí.

Antonella Mularoniová, která je pro zachování zákazu, podle agentury AP argumentuje tím, že ženy a dívky v San Marinu mohou dostat v lékárnách bezplatně antikoncepci včetně přípravku, jenž se používá po pohlavním styku.

Úřady San Marina, kde žije na 33 000 lidí, podle AP k referendu přistoupily poté, co k němu vyzvalo zhruba 3000 obyvatel v petici. Přičemž většina z nich byly ženy. Žádné průzkumy veřejného mínění však nejsou před hlasováním k dispozici. Pokud zvítězí zastánci změny restriktivního zákona, parlament San Marina bude nucen potraty legalizovat, poznamenala AP.

Mezi další malé země v Evropě, kde jsou interrupce zakázány, patří Malta, Andorra nebo britský Gibraltar. Některé z nich změnu zákonů zvažují. Například na Maltě, kde za potrat hrozí až tři roky vězení, letos jeden z poslanců předložil návrh zákona, který by tuto směrnici změnil. Podle maltských úřadů se nicméně trest uplatňuje jen zřídka a poslední známý rozsudek vězení kvůli potratu padl v 80. letech minulého století, píše AP.

Obyvatelé britského zámořského území Gibraltaru pak letos v červnu schválili zmírnění tamního zákona zakazujícího potraty. Odsouhlasili mimo jiné, aby byly interrupce možné do 12 týdne těhotenství v případě ohrožení fyzického nebo duševního zdraví ženy, či v případě, že bude poškození plodu neslučitelné s jeho životem. Interrupce má být také možná v případě početí při znásilnění nebo incestu.

Další zprávy