Praha - Fotbalová Sparta si staví nový stadion. Fanoušci se nemusejí obávat - o svou kapličku na Letné nepřijdou. Jen přibude druhá, virtuální.
Majitel fotbalového klubu - finanční skupina J&T - se totiž rozhodla zapojit do internetového světa Second Life, který před pěti lety naprogramovali vývojáři z americké společnosti Linden Lab.
Virtuální penalta
"Je to pro nás zajímavá možnost prezentace a nový způsob komunikace," popisuje vznik myšlenky mluvčí J&T Petr Málek. "Bylo nám však jasné, že jen banku v tomto virtuálním světě postavit nemůžeme a že je třeba zapojit někoho dalšího z naší skupiny. Sparta byla jasná volba," pokračuje.
A tak si J&T koupila v "kyberprostoru" svůj ostrov, na němž v nejbližších týdnech vyroste přesná kopie budovy J&T banky v Pobřežní ulici a právě stadion Sparty.
Obě stavby budou hrát spíše roli prezentační. Nicméně sparťanský stadion nabídne těm, kteří žijí svůj druhý život na internetu, také zábavu.
"Nabídneme návštěvníkům hru, kdy budou moci střílet penalty, za což se jim budou načítat body," vysvětluje Jakub Otava, tiskový mluvčí Sparty. A body budou pak moci směnit za virtuální dárky, jako třeba sparťanskou čepici.
"Tu si bude jejich alterego na internetu nasadit na hlavu a chodit v ní po Second Life," dodává Otava.
Kromě toho bude virtuální stadion sloužit pro prezentaci A týmu Sparty včetně realizačního týmu.
Dá se i vydělat
"Jak v bance, tak na stadionu bude moci tak zvaný avatar (neboli postava ze Second Life, pozn. red) najít jednoduchý odklik na reálné webové stránky, v případě Sparty také na e-shop," doplnil Málek.
Do virtuálního světa Second Life se zatím zapojilo asi šest milionů lidí po celém světě. Několik tisíc z nich má dokonce ze svého pobytu příjem. Do Česka přinesla Second Life společnost Beneta. Koncem března tohoto roku spustila portál Secondlife.cz, na němž poskytuje informace o virtuálním světě a možnostech, jak v něm podnikat.
Více o Spartě:
- Sponzoři a televize zvyšují tlak na Spartu
- Horváth pyká za derby, zaplatí 300 tisíc ZDE
- Křetinský: Mediální tlak na Řepku by měl přestat ZDE
Second Life má i vlastní měnu. Ta se směňuje v poměru 277 ku jednomu americkému dolaru. A za tyto virtuální peníze si pak avatar kupuje oblečení, najímá byt či si pořizuje virtuálního mazlíčka.
Využít tento prostor ke své prezentaci či dokonce podnikání se rozhodla již řada světových firem. A ostatně stadion Sparty nebude v nedozírném kyberprostoru jediný - svůj má například také amsterodamský Ajax.