Praha - Fotbalisté žižkovské Viktorie si v neděli zahrají po třech letech první ligu. Jejich metou je po návratu mezi elitu skončit v tabulce do desátého místa.
Cíl pro obnovenou premiéru v Gambrinus lize vyhlásil prezident klubu Luděk Vinš.
"Našim přáním by bylo umístění kolem desátého místa. V poháru bychom se chtěli dostat co nejdále. Spokojeni bychom byli se čtvrtfinále," řekl k ambicím tradičního klubu Vinš.
Tým, v němž řada hráčů nemá prvoligové zkušenosti, se tak bude chtít vyhnout bojům o záchranu. "Chceme hlavně stabilizovat mužstvo a usadit se v první lize. Jsme nováčkem, i když staronovým," dodal prezident Viktorie.
Prvoligovou sezonu plánuje vedení klubu zvládnout s rozpočtem 55 milonů korun.
"Tato částka nezahrnuje investice, jen chod a zajištění klubu. Dnes máme smluvně zajištěnou polovinu rozpočtu. Druhou polovinu máme přislíbenou, takže rozpočet by měl být pokrytý," dodal Vinš.
Viktoria se před návratem do první ligy pustila i do rekonstrukce stadionu, která má zvýšit komfort pro diváky a hosty.
"Do stadionu jsme investovali 21,5 milonu korun. Postavila se nová montovaná tribuna pro tisíc lidí, VIP a klubové prostory, otočné reklamy a proběhla kompletní výměna sedaček," prozradil Vinš.
Viktoria vstoupí do sezony pod vedením nového kouče Stanislava Grigy na půdě třetího týmu posledního ročníku Gambrinus ligy, Mladé Boleslavi.
Bývalý kouč Sparty a Liberce má zatím k dispozici jednadvacetičlenný kádr. Podle svých slov si ještě nechává prostor na změny.
Viktoria následuje Churchilla
Před nadcházející sezonou představilo vedení Viktorie i novou formu mediální kampaně.
Jejím symbolem je známé gesto "Victory", tedy písmeno V vytvořené pomocí ukazováčku a prostředníčku, jímž proslul například někdejší britský premiér Winston Churchill, jenž se objevuje i na reklamním plakátu Viktorie.
Heslem kampaně je "Viktorka znamená vítězství". Pro lepší prezentaci klubu se chystá vedení co nejdříve spustit nové internetové stránky.
"Ty by měly být spuštěny do konce roku a měly by snést ta nejlepší kritéria evropského klubu," prohlásil obchodní ředitel Jiří Vrba.
Před nadcházejícím ročníkem se žižkovská Viktoria kromě nové prezentace zároveň převléká do jiného "kabátu". Její fotbalisté a realizační tým se oblečou a obují do výrobků značky adidas.