Barcelona - "To byl ale hrozný nápad!" Legendární nizozemský fotbalista FC Barcelona a později i její úspěšný trenér a čestný prezident Johan Cruijff se nemůže ztotožnit s tím, že 'jeho' klub bude poprvé v historii nosit na dresech placenou reklamu.
Pro místní list El Periodico de Catalunya poznamenal, že Barca tak přichází o svou jedinečnost kvůli 'nicotné' částce vzhledem k celkovému rozpočtu klubu.
"Barca dosud byla ve fotbalovém světě jedinečná. Nenosit reklamu bylo dobré. Vždyť to dělá jen šest až sedm procent rozpočtu. Je to špatný nápad a jsem naprosto proti," řekl Cruijff, který Barcu dovedl v roce 1992 k premiérovému triumfu v Lize mistrů.
Čtěte také:
111 let tradice utly miliardy. Dres Barcy má sponzora
Současný lídr španělské ligy bude od příštího roku po dobu pěti let nosit na dresech reklamu Katarské nadace, za níž vyinkasuje ročně 30 milionů eur (tři čtvrtě miliardy korun).
Až doposud přitom Barca žádnou placenou reklamu na dresech neměla, což byla mezi profesionálními kluby výjimka. Na dresech nosí jen logo UNICEF, Dětského fondu OSN, kterému sama přispívala 1,5 milionu eur ročně. To zůstane na dresech také.