Od ročníku 2024/25 bude vyplácet českému fotbalu každoročně částku, která přesáhne čtvrt miliardy korun, a stane se titulárním partnerem nejvyšší soutěže.
Výsledek tendru oznámila Ligová fotbalová asociace (LFA) s poukazem, že Chance předložila nejvyšší nabídku. Jediným kritériem, které ve dvojkolovém výběrovém řízení rozhodovalo, byla cena.
"I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí," řekl v tiskové zprávě předseda LFA Dušan Svoboda.
Fotbal má za sebou druhý úspěšný tendr během několika měsíců. V rámci prvního na vybraná audiovizuální práva pro domácí trh získal částku přesahující 430 milionů korun.
Dohromady s tendrem na generální partnerství bude český profesionální fotbal od sezony 2024/25 pracovat s částkou blížící se 700 milionům korun. Navíc výběrová řízení na audiovizuální práva pro zahraniční trhy jsou ještě v procesu vyhodnocování.
"V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Sázková kancelář Fortuna byla titulárním partnerem první a druhé ligy od sezony 2018/19 a podle odhadů médií přispívala částkou téměř 80 milionů korun ročně.
Do výběrového řízení se zapojilo hned několik vážných zájemců, kteří byli jak ze sázkařského sektoru, tak i mimo něj. Do druhého kola postoupili tři nejlepší, z nich nejvyšší nabídku dala právě sázková společnost Chance.
"Chápeme to jako ‚chanci‘ pro český fotbal i pro naši ‚druhou‘ sázkovku," řekl Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí. "Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu," dodal.
"Vnímáme velký kus práce, kterou kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme mu tak opravdu šanci," zdůraznil marketingový ředitel skupiny Tipsport Jan Čumpelík.