"Auto bylo skvělé. Výborně si poradilo s poradilo s opotřebením pneumatik. Díky všem týmu za výbornou práci. Byl to super víkend," liboval si Piastri do týmového rádia.
"Doufám, že tím začal můj útok na titul," řekl Australan později při interview před předáváním cen vítězům. McLaren si díky němu a Norrisovi připsal jubilejní 50. double v historii týmu.
Třetí skončil George Russell s Mercedes. Vítěz včerejšího sprintu, Lewis Hamilton za volantem Ferrari, skončil po absolvování dvou zastávek v boxech šestý.
Jenže tři hodiny po skončení závodu došlo k razantní úpravě výsledků. Charles Leclerc, který byl původně pátý, Hamilton i v cíli jedenáctý Pierre Gasly z týmu Alpine byli dodatečně diskvalifikováni.
Vozy Leclerca a Gaslyho byly totiž při oficiálním vážení lehčí, než kolik stanoví minimální hmotnost. U Hamiltonova Ferrari byla část podlaha vpředu tenčí, než dovolují předpisy.
"Tým uznal, že neexistovaly žádné polehčující okolnosti a že se jednalo o jeho chybu," stojí v oficiálním komuniké Scuderie.
Piastri si po startu z pole position udržel vedení. Za něj se zařadil Norris, který po vnější stopě předjel Russella.
Obě Ferrari se dostala do drobného kontaktu, který odnesl přední spoiler Charlese Leclerca. Přesto se oba rudé vozy dostaly před Maxe Verstappena v Red Bullu.
První klíčový moment přišel při výměně pneumatik. Piastri zůstal v čele, ale Norris se na trať vrátil těsně za Russellem na třetí pozici. Ale netrvalo dlouho a v britském souboji se s použitím DRS radoval pilot oranžového McLarenu.
Ferrari nařídilo Hamiltonovi, aby před sebe pustil rychlejšího Leclerca. Roztrpčenému Britovi to ale trvalo, než svému týmovému kolegovi a rivalovi v jedné osobě uvolnil cestu.
Verstappen se v 38. kole konečně dostal před Hamiltona na páté místo jen díky tomu, že se Ferrari rozhodlo nasadit Britovi nové tvrdé gumy.
Naproti tomu se většina soupeřů rozhodla pro jedinou zastávku v boxech, což se ukázalo jako lepší strategie. Proto se sedminásobný mistr světa ze šestého místa neposunul kupředu.
V závěru se Leclerc málem dostal do další kolize. Poté, co ho čtyři kola před koncem předjel Verstappen, pokusil se Monačan vrátit na čtvrtou pozici.Brzdil tak pozdě, že málem vrazil do zadní části Red Bullu.
Piastri si dojel pro třetí vítězství ve formuli 1, Norris si druhým místem pojistil vedení v šampionátu.
Seriál pokračuje 6. dubna v japonské Suzuce.
Velká cena Číny, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Šanghaji: 1. Piastri (Austr./McLaren) 1:30:55,026, 2. Norris (Brit./McLaren) -9,748, 3. Russell (Brit./Mercedes) -11,097, 4. Verstappen (Niz./Red Bull) -16,656, 5. Ocon (Fr./Haas) -49,969, 6. Antonelli (It../Mercedes) -53,748.
Nejrychlejší kolo: Norris.
Průběžné pořadí MS (po 2 z 24 závodů): 1. Norris 44, 2. Verstappen 36, 3. Russell 35, 4. Piastri 34, 5. Antonelli (It./Mercedes) 22, 6. Albon (Thaj./Williams) 16.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren 78 b., 2. Mercedes 57, 3. Red Bull 36, 4. Williams a Ferrari po 17, 6. Haas 14.