Třetí dojel lídr seriálu Max Verstappen s Red Bullem. Jenže obhájce titulu porušil pravidla jízdy během virtuálního safety car. Za to dostal pětivteřinový trest, což ho odsunulo na čtvrté místo na Charlese Leclerca ve Ferrari.
Verstappenův náskok na průběžně druhého Norrise se mírně snížil na 44 bodů. Brit si v Sao Paulu dojel pro první triumf ve sprintu v kariéře.
Piastri se z pole position ujal vedení, za sebou udržel Norrise, Leclerca i Verstappena.
Oranžové vozy si záhy vytvořily dostatečný náskok. Po třetině sprintu se ale Leclerc dostal do závodního tempa a zavěsil se za Norrise. Navíc se za nimi držel Verstappen, takže boj o místa na stupních vítězů byl stále otevřený.
V té chvíli přišel z boxů McLarenu příkaz pro Piastriho, aby upravil své tempo tak, že by se Norris za ním vešel do vteřinového odstupu. Brit tak mohl podobně jako pronásledovatelé použít systém DRS, a jistit si tak druhou pozici.
Oba jezdci v čele dokonce zrychlili natolik, že Leclerc o DRS přišel a v té chvíli na něj začal výrazně dotírat Verstappen. Sedm kol před koncem se obhájce titulu dostal před Ferrari a rozhodl se pronásledovat i Norrise.
Tři kola před koncem McLaren toto nebezpečí odvrátil tím, že se Norris posunul na vedoucí pozici před Piastriho,
Chvíli poté byl vyhlášen virtuální safety car kvůli odstavenému Haasu Nika Hülkenberga, čímž byl boj o body na trati prakticky rozhodnutý. O obsazení posledního ze stupňů vítězů ale rozhodla jury.
Po sprintu se měla na okruhu Interlagos jet kvalifikace na hlavní závod, tu však odložil vytrvalý déšť na neděli. na 11:30 SELČ. Organizátoři se tak rozhodli po takřka dvouhodinovém odkládání. Naposledy se podobná situace stala v roce 2019 ve Velké ceně Japonska.
Také po kvalifikaci čeká Verstappena trest. Kvůli nasazení šestého motoru v sezoně odstartuje do závodu o pět míst níže, než skončí v kvalifikaci.
Vlastní Grand Prix by měla začít zítra v 16:30 SELČ.