Pilot Iveca se v lednu zaměří nejen na obhajobu vítězství, ale také na zdokonalení vlastní jízdy.
"Dakar je o schopnosti přizpůsobit se. Každý den nás čeká jiný terén, jiné podmínky. Snažíme se být vždycky o krok napřed a letos mám z přípravy opravdu dobrý pocit. Uvidíme, co nám poušť nachystá," řekl Macík junior.
Navigátor František Tomášek dodal s úsměvem: "Letos si slibuju, že se pokusím neztratit. Ale jak znám organizátory, určitě nám připraví nějaké navigační pastě. Každopádně bude 12 etap a prolog opět velký zážitek."
Spolu s posádkou obhájců triumfu vyráží do Saúdské Arábie rekordní flotila devíti kamionů, které byly kompletně připraveny v sedlčanských dílnách MM Technology.
Tým pod vedením Martina Macíka staršího pracoval měsíce na tom, aby všechny vozy odpovídaly přísným předpisům a byly připraveny na extrémní podmínky nejslavnější rallye světa.
"Dakar je pro nás každoročně obrovská výzva, ale v lednu to bude ještě zajímavější. Naše kamiony budeme sledovat nejen v naší tovární posádce, ale také u dalších špičkových týmů a jezdců. Jsem pyšný na to, že MM Technology může být součástí tak velkého projektu," uvedl Macík mladší, který se opět posadí za volant kamionu Bohouš.
Závodní speciály vznikaly pro různé týmy a jezdce, což podtrhuje sílící roli sedlčanské dílny na mezinárodní scéně. Na trati se objeví hned tři kamiony nejnovější specifikace EVO4 - tovární Bohouš bude řídit Macík mladší, další budou pilotovat Nizozemci Kees Koolen a Mitchel van den Brink.
"Každý z našich kamionů má svůj příběh a je radost vidět, že můžeme pomáhat tak širokému spektru týmů. Myslím, že to bude skvělá podívaná," věří Macík mladší.
Přípravy na dakarskou obhajobu začal už na jaře, kdy se testoval jednotlivé komponenty a ladil vůz na podmínky saúdské pouště. Všechny kamiony navíc musely projít technickými přejímkami v Barceloně, kde dostaly zelenou k nalodění směr Saúdská Arábie.
"Přípravy byly letos opravdu intenzivní. Vše jsme ladili tak, aby technika splňovala nejen přísné předpisy, ale také aby vydržela obrovské zatížení. Měsíce práce se ale vyplatily, protože přejímky v Barceloně proběhly hladce a teď už jen čekáme na start," popsal hlavní mechanik David Švanda.
Závodní kamion Bohouš letos vyrazí na trať v novém designu, který kombinuje černou, bílou a tmavě modrou. Tyto barvy odkazují na generálního partnera Prometeon, který se podílí na vývoji pneumatik přímo pro potřeby Dakaru. Nově se k podpoře připojila výrobce profesionální nářadí Festa.
Rallye Dakar startuje 3. ledna prologem a pokračuje 12 etapami, které otestují nejen techniku, ale i schopnosti jezdců.