V Praze má být závodní okruh i nová hala

ČTK
16. 10. 2006 15:51
Praha - V Praze 10 by v příštích letech měl vyrůst areál, v kterém by měla být multifunkční aréna se zaměřením na hokej a městský závodní okruh.

Vedle sportovišť by se v areálu nacházel hotel, centra pro prodej automobilů, tréninkové dráhy a školicí střediska.

Projekt Prague Sport&Car Centrum, který je momentálně ve stadiu vývoje a hotov by měl být na konci roku 2009, v pondělí na pražské radnici představili podnikatel Antonín Charouz společně s investorem Jacquesem R. Sicottem a podpořil ho i primátor Pavel Bém.

"Cílem projektu bylo na začátku soustředit dealerství automobilů do jednoho místa," vrátil se Charouz do roku 1997. Poté se ale vznikla nutnost postavit v lokalitě mezi Průmyslovou a Černokosteleckou ulicí hotel a projekt se začal rozšiřovat.

"Vznikala zde spousta komunikací, a proto jsme oslovili pana architekta Tilkeho, zda by zde nešlo vybudovat městský okruh, na kterém by se občas jezdilo," řekl Charouz. 

Německý architekt Hermann Tilke projektoval řadu světových okruhů například v Sepangu či Bahrajnu, kde se momentálně jezdí i formule jedna. Start prestižních vozů v Praze je ale hodně daleká budoucnost.

"Podle současného plánu by se zde formule jedna ani nedala jet. Není to ale úplně vyloučené, máme ideu, jak by to šlo udělat," podotkl Charouz. Aktuálně by měl být okruh, na kterém by se jezdilo pouze příležitostně, dlouhý 2,3 km, což je pro formuli jedna nedostačující délka. 

Aktuálně by měl být okruh, na kterém by se jezdilo pouze příležitostně, dlouhý 2,3 km, což je pro formuli jedna nedostačující délka.

Podle Charouze, bývalého úspěšného závodníka, který momentálně zastupuje přední české jezdce, by se v Praze mohly uskutečnit závody německého okruhového seriálu DTM, formulových A1 Grand Prix či ChampCar. "Už máme přísliby, že by zde jeli," řekl Charouz.

Foto: Aktuálně.cz

Jedinečnost projektu však spočívá například v tom, že trať okruhu vede přímo multifunkční arénou či klopenou zatáčkou. "Momentálně máme ale pouze hotovou studii proveditelnosti, abychom věděli, co je a co není možné," podotkl Tilke.

Aktéři tiskové konference také několikrát zdůraznili, že stavba okruhu nebyla základním cílem projektu. "Vznikla ale nutnost postavit zde řadu komunikací, proto jsme o tom začali uvažovat," vysvětlil Charouz.

V hale by mohla hrát hokejová Sparta

Nakonec se do projektu dostala i multifunkční aréna pro deset tisíc lidí, další kancelářské prostory, restaurace, muzeum automobilů či parkoviště pro 3000 vozů. Do nových prostor by se díky tomu zřejmě přesunula i hokejová Sparta.

"Několikrát jsme v minulosti prohlásili, že Sparta patří do Holešovic. Je to ale, jako kdybyste někomu, kdo bydlí v paneláku, nabídli vilu na Ořechovce. Jsem přesvědčený, že kdyby se projekt realizoval, každý divák a fanoušek by to přivítal," řekl ředitel klubu Viliam Sivek.

Celý projekt počítá s rozpočtem 2,2 miliardy korun a hradili by ho zahraniční investoři. "Jedná se o přiměřené náklady na podobný projekt," řekl Sicotte, který hodlá finance získat převážně z bank z Kanady a USA.

O jejich návratnost se nebojí, neboť věří, že do centra by díky široké škále aktivit mířilo velké množství návštěvníků. "Prvotně nás ale zaujala myšlenka Antonína Charouze na showroomy automobilek," uvedl Sicotte, který se s Charouzem zná od té doby, co jeho společnost odkoupila od České konsolidační agentury pohledávky Charouz Group. 

Podle primátora Béma spočívá jedinečnost projektu v tom, že investor od města nic nechce. "Vše se bude platit ze zdrojů privátního investora. Žádný primátor města, alespoň soudný, neřekne, že takový projekt ve svém městě nechce. Navíc je zasazený do průmyslové části města a míst, která nepatří mezi urbanistický skvost," řekl Bém.

Na rozdíl od řady podobných projektů by v tomto případě neměl být problém s pozemky. Všechny totiž vlastnily Charouzovy společnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy