Devatenáctiletá Kate Shortmanová a o rok starší Isabelle Thorpeová patří mezi největší naděje pro olympijský závod v Tokiu. A také jsou hlavními tvářemi kampaně britské módní značky spodního prádla. "Závodíme v plavkách, takže nic neschováme. To nás přinutilo k tomu, abychom se cítily pohodlně se svými těly," líčila Thorpeová v rozhovoru pro deník Sun.
Na své postavy by mohly být hrdé, přesto se v minulosti musely vypořádat s řadou kritických poznámek směřující ze sociálních sítí. Podle nich vypadají příliš mužně, až moc svalnatě.
"Mnoho lidí se dívá na naše fotografie a říká: Proč o sobě vůbec pochybujete? Nyní se skutečně cítíme sebejistě, ale tak to vždy nebylo. V médiích a na sociálních sítích existují trendy toho, jak musíte vypadat. V dnešní době to jsou plné křivky, tedy velký zadek, velká prsa," vysvětluje Shortmanová.
Po deseti letech dřiny, kdy své postavy dovedly k téměř atletické dokonalosti, nyní dívky samy sebe popisují, že mají "velká ramena, malá poprsí a malá pozadí". To, že se odlišují od módních trendů, už je přestalo trápit. Dokonce do té míry, že se zúčastnily focení kampaně pro značku spodního prádla, aby povzbudily dospívající dívky k hrdosti na své tělo.
"Jen se snažíme vyslat zprávu, že když neodpovídáte normě, pak se vůbec nic neděje," shodují se plavkyně z Bristolu, jejichž matky spolu také závodily jako akvabely.
Kampaň navazuje na výsledky průzkumu organizace Ženy ve sportu, který mimo jiné ukázal, že až dvě třetiny dívek přestanou do 16 let věku sportovat, přičemž hlavním faktorem je obava z toho, jak jim fyzická aktivita zformuje tělo.
"Snažíme se ukázat, že sportování převažuje nad negativními věcmi kolem vzhledu postavy. Sport je ideální pro duševní a fyzické zdraví. Je škoda, že lidé cítí potřebu komentovat, jak vypadáte, když se mu věnujete," zdůrazňuje Thorpeová.