reklama
 
 

Plachetnice přišla během slavného závodu o člena posádky. Námořníka v ledovém oceánu nikdo nenašel

28. 3. 2018 18:17
Letošní ročník závodu jachet Volvo Ocean Race má svoji druhou oběť. Námořník John Fisher vypadl během šesté etapy z lodě a stal se obětí rozbouřeného Jižního oceánu.

Praha - Sedmačtyřicetiletý námořník John Fisher vypadl během slavného závodu jachet Volvo Ocean Race z paluby lodě Scallywag a pořadatelé předpokládají, že se stal obětí Jižního oceánu. 

"Jsme zničeni. S velkým zármutkem musíme informovat, že John Fisher byl zřejmě ztracen na moři," napsal v oficiálním prohlášení Richard Brisius, ředil závodu. "Soucítíme s Johnovou rodinou, přáteli i posádkou. Je to obrovská tragédie, o které se těžko mluví."

Nešťastná událost se odehrála v pondělí během etapy z novozélandského Aucklandu do brazilského Itajaí přibližně 1 400 námořních mil západně od Hornova mysu. 

"V podmínkách, které v tomto místě panovaly, je prakticky nereálné vrátit se na stejné místo. I kdybychom se o to pokusili, zabere tento manévr nejméně tři čtvrtě hodiny," přiznali členové posádky Scallywag. Ti udělali vše, co bylo v jejich silách. Nakonec se ale kvůli nepříznivému počasí museli vrátit k pobřeží. 

Organizátoři závodu sice poslali do míst, kde námořník vypadl, záchranáře, ti se však na místo dostali až o necelý den později. "Vzhledem k teplotě vody, extrémnímu stavu moře a času, který od této události uplynul, musíme bohužel předpokládat, že John je po smrti," řekli organizátoři.  

Fischer byl zkušeným námořníkem, podobného závodu se účastnil poprvé. Žil v australském Adelaide, ovšem závodil za Velkou Británii. 

Volvo Ocean Race je jachtařský závod okolo světa. Pořádá se každé tři roky a námořníci během něj urazí okolo 45 000 námořních mil. Fischer není první obětí letošního ročníku. Nedaleko Hongkongu se srazila jedna z jachet se člunem rybářů, jeden z nich incident nepřežil.

autor: Lukáš Caha | 28. 3. 2018 18:17

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama