Důvodem je televizní reklama, v níž si připíjejí britští fanoušci Bob a Dave.
ČOV je přesvědčen, že Budějovický Budvar využitím olympijských symbolů v hokejové reklamě na své pivo způsobil olympijskému výboru škodu ve výši desítek milionů korun.
K připravované žalobě se podle ČOV hodlá připojit i Mezinárodní olympijský výbor. Právní kroky podle ČOV připravuje i světový konkurent Budvaru Anheuser-Busch.
Zároveň ČOV podniká další právní kroky proti několika dalším firmám, které podle nich zneužily olympijskou symboliku. "Náhradu škody vyčíslujeme, již nyní můžeme říct, že se bude pohybovat v řádu desítek milionů korun. Žaloba bude podána řádově do poloviny března. K této žalobě se připojí i MOV," řekl dnes novinářům právní zástupce ČOV Jan Šťovíček.
Výše škody výbor odvíjí od výše sponzorských příspěvků oficiálních sponzorů ČOV, podotkl Šťovíček.
Dalším problémem podle MOV je porušení práv jejich oficiálního dodavatele, pivovarnické společnosti Anheuser-Busch, uvedl Šťovíček. Anheuser-Busch a Budějovický Budvar se přitom již léta soudí o platnost ochranných známek. "Lze očekávat, jak nám MOV potvrdil, že Anheuser-Busch podnikne příslušné právní kroky proti Budějovickému Budvaru," dodal právník.
Místopředseda ČOV pro ekonomiku a marketing Jiří Zedníček uvedl, že v České republice výbor zaregistroval na dvě desítky porušení zákona o ochraně olympijských symbolik. Většina firem po upozornění vadné reklamy stáhla, či upravila, některé však odmítly nebo se vůbec nevyjádřily. U těchto firem rovněž ČOV požádal soud o předběžné opatření, které by firmám zakázalo používat olympijské symboly či jejich napodobeniny, popřípadě podle Šťovíčka na ně chystají žaloby.
Zedníček uvedl, že ve funkci nepůsobil v době minulých olympiád, není si však vědom toho, že by v minulosti skončil podobný případ u soudu; v tom je podle ČOV předběžné opatření krajského soudu v Českých Budějovicích průlomové.
Do budoucna se zřejmě dalším sporům nevyhne. "Tak, jak stoupá hodnota značky a symbolik, olympijských kruhů, značky Czech Team, tak to bude jistě svůdnější pro řadu firem to zkusit. Ale to budeme sledovat velmi pečlivě a důsledně," uvedl Zedníček.