Americké diváky přenosy z Turína nelákají

14. 2. 2006 11:02
Los Angeles - Američané jsou po třech soutěžních dnech nejúspěšnější výpravou na zimních olympijských hrách, ale diváky za mořem zatím přenosy z Turína příliš nelákají. Sledovanost je podle agentury Nielsen Media Research výrazně nižší než před osmi lety při hrách v Naganu.
Olympijskou pochodeň přinesl na stadion slavný slalomář Alberto Tomba.
Olympijskou pochodeň přinesl na stadion slavný slalomář Alberto Tomba. | Foto: Reuters

Minulá zimní olympiáda, kterou měli Američané doma v Salt Lake City, stojí zcela mimo konkurenci, ale Turín pokulhává i za Naganem. Společnost NBC, která za vysílací práva zaplatila 613 milionů dolarů, vykázala za první tři dny průměrnou sledovanost 23,3 milionu diváků a podíl na celkovém počtu jen 13,2 procenta. Před osmi lety v Naganu to bylo téměř šestnáct procent. Olympiáda je také daleko za přenosem ze Super Bowlu: rozhodující zápas amerického fotbalu letos vidělo 91 milionů televizních diváků. V hlavním vysílacím čase Turín jasně prohrál s pořadem "Zoufalé hospodyňky", který vysílá společnost ABC. A v příštích dnech navíc na diváky zaútočí americká forma Superstar společnosti Fox. Roli hraje i časový posun, protože hodně soutěží vidí američtí diváci jen ze záznamu. Podle expertů bude mít negativní dopad na sledovanost také to, že krasobruslařka Michelle Kwanová, bezkonkurenčně nejsledovanější americká olympionička, zrušila svou účast na hrách kvůli zranění. Před čtyřmi lety v Salt Lake City byla sledovanost po prvních třech dnech přibližně dvojnásobná. Olympijský rekord to ale nebyl. Ten drží trochu překvapivě hry v Lillehammeru v roce 1994 s průměrným ratingem 44,1. Na první pohled je to záhada, ale stačí připomenout, že tehdy celá Amerika prožívala válku krasobruslařek Tonyi Hardingové a Nancy Kerriganové...

 

Právě se děje

Další zprávy