V Suzuce vyhrál nedělní Velkou cenu Japonska a jeho největší rival v šampionátu Michael Schumacher nedojel kvůli poruše vozu v 37. kole.
Mezi jezdci je před posledním závodem v Brazílii desetibodový rozdíl a Schumacher by si připsal osmý titul jedině v tom případě, že by v Interlagos zvítězil a jeho rival v závodě vůbec nebodoval.
Oba piloti totiž mají letos sedm vítězství a v případě rovnosti bodů by právě větší počet triumfů hrál pro německého závodníka.
Michael Schumacher přitom v Suzuce suverénně vedl. V době, kdy jej zradil motor, měl před druhým Španělem náskok více než pěti vteřin.
V Grand prix Japonska dojel druhý Brazilec Felipe Massa s Ferrari před dalším pilotem Renaultu Giancarlo Fisichellou. Francouzská stáj je díky neúspěchu německého sedminásobného šampiona blízko triumfu i v Poháru konstruktérů, v němž vede o devět bodů.
Alonso si připsal sedmé vítězství v sezoně, na okruhu v Suzuce vyhrál poprvé v kariéře.
"Vítězství je velice důležité, potřebovali jsme to už dlouho a teď to konečně přišlo. V pravý čas. Ten pocit je samozřejmě skvělý," uvedl na tiskové konferenci Alonso, který se po skončení závodu v cíli nesmírně radoval, předváděl taneční kreace a teatrálně poskakoval před svými fanoušky i členy týmu Renault.
Vozy čtyř stájí se na start postavily hned vedle sebe vždy do jedné řady a jednobarevnost úvodu narušil pouze Alonso, jenž se krátce po zhasnutí červených světel dostal před Jarna Trulliho z Toyoty na čtvrté místo.
Vítěz kvalifikace Massa dlouho první pozici neudržel, hned v druhém kole se před něj Schumacher snadno dostal a Alonsovi se pomalu vzdaloval. Španěl jel nervózně a dvakrát dokonce lehce chyboval.
V nájezdu do dvanáctého kola Španěl předjel Toyotu Ralfa Schumachera a pronásledoval obě ferrari. Po Massově zastávce v boxech už byl hned za Němcem, ale ztrácel na něj stabilně kolem pěti sekund.
V patnáctém okruhu Alonso zajel poprvé k mechanikům a definitivně se dostal před Brazilce Massu na druhou pozici. V osmnáctém kole byl v boxech prvně i Schumacher, ale vrátil se bez potíží do čela a nic na tom pak nezměnily ani druhé zastávky.
Zdálo se, že sedminásobného mistra světa v cestě za vítězstvím nic nezastaví. Jenže v 37. okruhu, šestnáct kol před cílem, se začalo z jeho motoru kouřit, Schumacher musel vystoupit a dojít do boxů po svých.
Výsledky:
1. Alonso (Šp./Renault) 1:23:53,413 (prům. rychlost: 219,982 km/h), 2. Massa (Braz./Ferrari) -16,151 sekundy, 3. Fisichella (It./Renault) -23,953, 4. Button (Brit./Honda) -34,101, 5. Räikkönen (Fin./McLaren) -43,596, 6. Trulli (Toyota) -46,717, 7. R. Schumacher (Něm./Toyota) -48,869, 8. Heidfeld (Něm./Sauber) -1:16,095, 9. Kubica (Pol./Sauber) -1:16,932, 10. Rosberg (Něm./Williams) -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 17 z 18 závodů):
1. Alonso 126 b., 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 116,, 3. Massa 70, 4. Fisichella 69, 5. Räikkönen 61, 6. Button 50, 7. Barrichello (Braz./Honda) 28, 8. Montoya (Kol./McLaren) 26, 9. Heidfeld 23, 10. R. Schumacher 20.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 195, 2. Ferrari 186, 3. McLaren 105, 4. Honda 78, 5. Sauber 36, 6. Toyota 35.