Monte Carlo - Úterním shakedownem odstartuje v Monaku legendární Rallye Monte Carlo a s ní i další sezona MS v automobilových soutěžích.
Ať už se během ní stane cokoliv, určitě korunuje nového šampiona. Sébastien Loeb, devítinásobný mistr světa z let 2004 až 2012), totiž přešel na okruhy a letos pojede jen několik vybraných soutěží.
Citröen myslí na další titul
Na uvolněný trůn je přitom hned několik kandidátů. Především je třeba brát vážně ambice Loebových kolegů z továrního týmu Citroënu.
Největším favoritem je určitě čtyřnásobný vicemistr světa Mikko Hirvonen, jemuž budou sekundovat Dani Sordó a Chálid Al Qassimi, chráněnec sponzora ze Spojených arabských emirátů.
Se soukromými Citroëny se představí také několik soukromníků, v čele s Francouzem Bryanem Bouffierem.
I když Ford se oficiálně ze světového šampionátu stáhnul, pořád je úpravce M-Sport schopen připravit několik špičkových vozů. Fordy mají pro změnu hlavního sponzora z Kataru a mezi jeho početným osazenstvem je také ještě loni tovární pilot Škody Juho Hänninen.
Prokopovi pomůže výrobce pneumatik
S Fordem se na světových soutěžích bude objevovat také Martin Prokop, jediný český stálý zástupce mezi elitou WRC. Účast ve všech 13 soutěžích mu umožnil fakt, že je oficiálním jezdcem výrobce pneumatik Dmack.
Jeho spolujezdcem bude Michal Ernst, s nímž spolupracoval v posledním závodu sezony ve Španělsku. Ernst tak natrvalo nahradí Zdeňka Hrůzu.
Prokop už v místě prvního dílu světového šampionátu vydatně trénoval.
"Test považuji za hodně vydařený, zejména díky výraznému pokroku, který přes zimu nastal u asfaltových pneumatik Dmack," pochvaloval si výrobek britsko-čínské firmy.
Útok z Wolfsburgu
Zatímco kariéra vozu Mini John Cooper Works WRC pomalu končí, bude Monte Carlo svědkem jedné velké premiéry. Do světového šampionátu se po dlouhých letech vrací německý Volkswagen. Jeho VW Polo R WRC pilotuje zkušená dvojice "soutěžáků" Jari-Matti Latvala z Finska a Sébastien Ogier z Francie.
Obrodou prošel bývalý světový šampionát produkčních vozů, který získal nový název WRC 2. I zde si dělá tým z rodiny německého koncernu zálusk na úspěch.
Se Škodou Fabia S2000 ale nepojede Jan Kopecký, který se soustředí na evropský šampionát, ale nováček v týmu - Fin Esapekka Lappi.
Na startovní listině úvodního podniku je na osm desítek posádek. Kromě Prokopa budou české barvy hájit také Tomáš Kostka (Škoda Fabia S2000) a Martin Rada (Alfa Romeo 147).
Vítěz Rallye Monte Carlo bude znám v sobotu večer, kdy budou mít za sebou jezdci a jejich stroje téměř 500 km, z nichž 108,5 tvoří rychlostní zkoušky.