Hinwil - Po 23 letech ve formuli 1 balancuje tým Sauber na pokraji krachu. Jeden z posledních nezávislých malých týmů v seriálu má už několik sezon vážné ekonomické problémy a podle informací německého Bildu dokonce hrozí, že ani neodcestuje na nejbližší Grand Prix v Číně. Zdá se ale, že švýcarský tým může najít pomocnou ruku u italské Alfy Romeo.
S tím, jak se Ferrari stále více stává v rámci koncernu Fiat Chrysler "samostatnou jednotkou", má největší italská automobilka zájem o další - fakticky tovární - tým. A to by se nyní mohlo podle stránek grandprix247 povést se Sauberem.
Linka Fiat Chrysler – Ferrari – Alfa Romeo
Tým zaplatil svým 300 zaměstnancům únorovou výplatu se zpožděním a o víkendu v Sáchiru chyběla jeho šéfka a spolumajitelka Monisha Kaltenbornová. To ještě prohloubilo spekulace o hloubce problémů, jaké musí Sauber vyřešit.
Teď by se mělo do věci vložit Ferrari, které do Hinwilu dodává už sedmým rokem své motory. Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat Chrysler a hlava Ferrari, nedávno prohlásil, že by se značka Alfa Romeo měla vrátit do formule 1 jako juniorka Ferrari podle vzoru vztahu Toro Rossa a jeho "áčka" Red Bull.
Vizualizace Sauberu v barvách Alfy Romeo:
Alfa Romeo instead of Sauber Ferrari? pic.twitter.com/hnGfTCI13x
— Autosport pictures (@Autosporthelmet) April 5, 2016
"Je neuvěřitelné, jak značka Alfa Romeo zakotvila v srdcích lidí. Z mnoha důvodů přemýšlíme o tom vrátit ji zpět do formule 1. Bylo by ale těžké dokázat to bez pomoci jiného týmu," naznačil Marchionne už v lednu záměr italského koncernu.
Zlatá léta pod BMW i s Farinou
Pro Sauber by to nebylo poprvé, když by přišel o svůj nezávislý status. V letech 2006 až 2009 patřil německému BMW.
V té době (konkrétně v sezoně 2008 také s dvojicí Nick Heidfeld, Robert Kubica dokázal obsadit třetí místo v Poháru konstruktérů. Kubica tehdy vyhrál Velkou cenu Kanady, což je dodnes jediný triumf Sauberu v F1. Pak ale BMW ztratilo o formuli 1 zájem a tým se vrátil do rukou zakladatele Petera Saubera.
Alfa Romeo se do historie motoristického sportu zapsala už roku 1950 jako vůz vůbec prvního mistra světa, Giuseppe Fariny. V následující sezoně si v Alfě dojel pro první titul Juan Manuel Fangio. Pak ale italská značka seriál opustila, vrátila se v letech 1979 až 1985. Až do roku 1988 ještě dodávala motory stáji Osella, když už dříve její agregáty poháněly například McLaren či Brabham.