Jakub Smrž v Brně
- Aktuálně.cz vám z brněského závodu přinese pohled do zákulisí účinkování Jakuba Smrže v MS superbiků. Sledujte v sobotu i v neděli!
Dále čtěte
Praha - Jakub Smrž se pokusí získat v obou jízdách MS superbiků na Masarykově okruhu co nejvíc bodů.
Jezdec italské stáje Caracchi sedlající Ducatii se do Brna těší hlavně díky svým fanouškům a doufá, že s nimi bude mít v neděli odpoledne co slavit.
Dále čtěte:
- Superbiky slibují v Brně drama, Ducati se dotahuje - čtěte ZDE
- Rádi sázíte? Naši experti vám poradí - čtěte ZDE
Jaká je pozice vašeho týmu Caracchi mezi ostatními netovárními týmy v seriálu MS superbiků?
Je to hodně rodinná stáj, která má hodně dlouhou historii a velmi dobrý vztah k továrně Ducati. Ale v poslední době je trošku v úpadku a má i finanční problémy.
Stojí potíže s penězi za tím, že jezdíte na stroji modelového roku 2005?
To asi ne, tu bychom měli, i kdybychom měli dost financí. Ale občas jsou problémy, co se týče materiálu.
Jezdci MotoGP si na Sachsenringu stěžovali na chování pneumatik za vysokých teplot. Nebojíte se problému, pokud bude v Brně o víkendu také takové vedro?
Pneumatiky Pirelli jsou v pohodě. Hlavně je to pro všechny stejné, protože závodíme na identických gumách. Nedá se selektovat, jestli je horko nebo zima. Naopak gumy mají mnohem horší vlastnosti, když je zima. Týká se to přilnavosti i jejich výdrže. Při vedru nevidím s pneumatikami žádný výrazný problém.
A jak horko zvládáte jako jezdec?
Ve vedru je důležité rozvrhnout si síly a umět s nimi hospodařit. Netrpím problémem, že bych měl nedostatečnou fyzičku, ale je nutné umět je schovat třeba na konec závodu.
Velkým rozdílem mezi MS silničních motocyklů a superbiky je superpole, kde v jednom rychlém okruhu rozhoduje 16 nejlepších jezdců z kvalifikace o konečné postavení na startu. Je těžké se soustředit na to jediné rozhodující kolo?
Ano. Ale já to ještě takhle nemohu říct, protože jsem zatím do superpole nenastupoval nikdy za ideálních podmínek. Vždycky se vyskytl nějaký problém. Ale není jednoduché dát maximum do jednoho kola a přitom neudělal chybu. Tady chyba stojí hodně.
Který model kvalifikace je spravedlivější?
Superpole je divácky i televizně velmi zajímavé. Ale na druhou stranu předtím bojujete ve dvou kvalifikacích, dvě hodiny zápasíte o nějaké umístění a rázem z prvního místa můžete být šestnáctý.
Měl jste na motorce někdy strach?
(Smích). Pokud ano, tak si to už nepamatuju. Samozřejmě jsou situace, které člověka vyděsí, ale otázka je: co je to strach?
Který okruh je váš nejoblíbenější?
Z hlediska atmosféry jsou to určitě tratě v Itálii, kde je velká návštěvnost, a samozřejmě Brno. Tam je spousta českých fanoušků. Jezdecky se mi líbí třeba Phillip Island nebo z dob dvěstěpadesátek Mugello. Okruhů, které se mi líbí, je spousta.
Chystáte do Brna něco speciálního i pro své fanoušky?
Doufám, že zajedu dobrý výsledek a určitě pro fanoušky něco bude. Ale ještě uvidíme.
Kategorii superbiků čeká velká změna pravidel, u motorů se zvýší objem na 1200 ccm. Ovlivní to výrazně šampionát? Změna přijde určitě ve výkonu. Ale bude hodně pracovat elektronika a jezdci hodně věcí usnadňuje. Zatím jsou motocykly jen ve stadiu vývoje.
Je možné, že nová pravidla způsobí to, co se letos stalo v MotoGP. Tedy po přechodu na objem 800 ccm se nahoru dostali jezdci jako Stoner a Pedrosa a například obhájce titulu Hayden se trápí?
Nečekám, že by v superbicích přišla taková změna. Dvouválců Ducati bude víc. Dvě v továrním týmu a jedna nebo dvě mimo něj. Určitě by to nemělo poznamenat šampionát.