Maranello - Pokud se budou ve formuli jedna příště měnit pravidla, mělo by se tak stát s větší rozvahou. Tvrdí to Stefano Domenicali, šéf Ferrari, podle něhož úprava pravidel přinesla letos jen změnu jmen na čele šampionátu.
Svým způsobem má pravdu - díky aerodynamickým úpravám se nahoru vyšvihla nová stáj Brawn GP, které ještě konkuruje Red Bull. Další stáje byly a stále jsou pozadu, přičemž zaostává i tým z Maranella.
"Myslím si, že změny měly umožnit lepší předjíždění," prohlásil Domenicali.
Čtěte dále: Alonso o změnách: Ignorujete týmy, piloty i fanoušky
Dá se s jistotou tvrdit, že manévrů nepřibylo a podle Ferrari se novinky nejen v aerodynamické oblasti minuly účinkem. Tedy pokud neměly za cíl jen změnit rozložení sil v nejpopulárnějším motoristickém sportu.
"Když se podíváte na závody, tak poznáte, že se nepředjíždí. Co o změnách mohu říct? Pouze přinesly jiný startovní rošt a to, že jiné vozy jsou konkurenceschopné," poznamenal Domenicali.
Co se vůbec nepovedlo, to je systém KERS, jehož vývoj stál týmy miliony. A ani hladké pneumatiky se nesetkaly s příznivým ohlasem a nyní s nimi má trochu problémy i předtím suverénní Brawn.
"Příště se musíme ujistit, že když děláme změny, tak přinesou kýžený efekt," dodal šéf Ferrari.
A to ještě Mezinárodní automobilová federace zamýšlela změnit hodnocení celého šampionátu. Diváci mohou poděkovat stájím, že nepřistoupily na pravidlo "vítěz bere vše". Jinak by průběžný lídr Jenson Button už mohl pomalu slavit titul.