Vlastník vysílacích práv RTL předpovídá snížení sledovanosti a rovněž mírný pokles cen. Carsten Schmidt, šéf sportovního oddělení televize Premiere, očekává pád cen za reklamní spoty o 10 až 30 procent.
"Schumacherův odchod pro nás není potěšující. Se Schumacherem ztrácí RTL i jistý bank," řekl Florian Ruckert, marketingový ředitel společnosti, která pro RTL prodává reklamu.
Při posledním Schumacherově vystoupení v kariéře na Velké ceně v Brazílii, které dosáhlo maximální sledovanosti 13,44 milionu diváků, se půlminutový reklamní spot v přímém přenosu prodával za 117 000 eur.
Televizím RTL a Premiere vyprší smlouva na konci příští sezony a obě poté hodlají s šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem vyjednávat o jejím prodloužení. Chtějí ovšem dosáhnout snížení ceny za vysílací práva.