Řím - Bude to již druhý rok po sobě, co prestižní stáj Ferrari nezíská titul mistra světa.
Po loňské těsné ztrátě, kdy jejich pilot Felipe Massa ztratil trofej pro šampióna v posledních zatáčkách Velké ceny Brazílie, je nyní pro změnu jasné, že se letos bude radovat jeden z dvojice závodníků Brawn GP.
A nejspíše proto si italská stáj řekla: Dost, je čas na změnu. A to radikální, přímo na postu hlavních jezdců.
Čtěte také: Závodit za Ferrari? Splnil se mi sen, radoval se Alonso
Ve středu proto vedení oficiálně podepsalo kontrakt s Fernandem Alonsem, mužem, do kterého otevřeně vkládá velké naděje, že jim kýžený titul znovu přinese. Našla v něm svého nového Michaela Schumachera?
To dokáží až další měsíce, jedno je však zřejmé, funkcionáři vkládají do své nové akvizice veliké naděje. Vždyť s ním podepsali tříletý kontrakt s další dvouletou opcí. A nebáli se pro to uvolnit i velké množství finančních prostředků.
"Nebude to jednoduché, ale já chci dokázat to samé co Michael - vyhrávat tituly s Ferrari. Jsem teď v nejlepším týmu, mám rád tlak a závodím na 100 %," uvedl na stránkách BBC.
Přečtěte si také: Hotovo: Alonso patří Ferrari. Podepsal tříletý kontrakt
Alonso by si tak měl přijít ročně až na pětadvacet milionů eur. To se dá jistě považovat za plat hodný pro aspiranta na titul.
Jen pro porovnání, Schumacher bral během svého působení o deset milionů víc, nicméně za jeho aktivní kariéry nebyl svět F1 sužován ekonomickou krizí.
Rozhodlo se Ferrari správně? Nejspíše ano. Ačkoliv je Alonsova minulost poskvrněna kontroverzním angažmá v McLarenu, jedno je jisté, je to dvojnásobný mistr světa s Renaultem a jeho jízdní kvality se jednoduše nedají popřít.
Konflikty s Massou? Nejspíše ne
"Jsem si jistý, že společně s Felipem uspokojíme nejen Ferrari, ale i všechny fanoušky na celém světě. Už teď se nemohu dočkat, až s mým novým týmem začnu pracovat," uvedl ihned po podpisu smlouvy.
V podobném stylu se Alonso vyjadřoval, když podepisoval smlouvu v McLarenu. Hned další rok však odešel. Vizitka po něm ale zůstala jasná, k titulu mistra světa mu stačil jen bod.
Tehdy ho porazil Kimi Räikkönen, závodník, který mu teď paradoxně musí uvolnit svůj post ve Ferrari.
Otázka vyvstává, zda se Felipe Massa bude chtít smířit s možnou rolí týmové dvojky. Budou se opakovat napjaté vztahy, jako kdysi mezi Alonsem a Hamiltonem? Může však také nastat alternativa, že oba jezdci budou bojovat do posledních závodů.
Aktuální situace v Brawn GP je tomu příkladem.
Jedno je však jisté, Ferrari má s vedením dvou elitních jezdců ve mnoho pozitivních zkušeností, než tomu může být u jiných stájí. Riziko konfliktů by proto nemuselo být tak velké.
Alonso platí v poslední řadě i za oblíbenou mediální tvář. Z marketingového hlediska může jeho angažování znamenat velmi promyšlený tah.
Po Kimi Räikkönenovi a Felipu Massovi, kteří v minulosti přišli do Ferrari jako nadějní a talentovaní jezdci, získala nyní italská stáj muže, který je reklamou a zosobněním úspěchu sám o sobě.