Praha - Nudná éra formule jedna je definitivně minulostí. Už třetí rok po sobě určí jméno šampiona až poslední Grand Prix. A potřetí je to brazilský Interlagos.
Tamní okruh patří k nejnáročnějším v celém kalendáři. A také k těm starším, vždyť Velké ceny se zde s přestávkami jezdí už od roku 1973.
Před návratem do kalendáře v roce 1990 byla trať zkrácena, v současné době má délku 4,309 km a v neděli ji piloti obkrouží celkem 71krát.
Varianta Ferrari padla, Alonso jednou nohou v Renaultu - čtěte ZDE
Massa má Ferrari jisté na další tři roky - čtěte ZDE
Trať je pro závodníky obrovskou výzvou. A lídr šampionátu Lewis Hamilton to nebude mít snadné. V životě na ní nejel, což je vzhledem k její náročnosti handicap.
Výzva číslo jedna: fyzička
První velkou zátěží je na Autódromo José Carlos Pace, jak se trať blízko Sao Paula jmenuje, je její fyzická náročnost. Okruh je rychlý a nerovný a navíc se jako jeden z mála jede proti směru hodinových ručiček.
Jezdci musí mít velmi trénované krční svaly, protože jinak pro ně bude převaha pravých zatáček skutečným peklem. Velkou cenu Brazílie piloti nezřídka končí na pokraji fyzického vyčerpání.
Hamilton by měl vyhrát, říká legenda F1 - čtěte ZDE
Boj o titul F1: Kdy vyhraje Hamilton a kdy ti druzí - čtěte ZDE
Hamilton má neuvěřitelně dobrou fyzičku, takže s tím asi problém mít nebude. Ale jeho rivalové mají výhodu v tom, že přesně vědí, co je čeká.
Výzva číslo dvě: technika
Ani Alonso ani Räikkönen v Interlagos ještě nevyhráli, i když Španěl zde vybojoval oba tituly.
Na většině tratí měl výhodu buď McLaren, nebo Ferrari. V Brazílii by ale měly být jejich síly vyrovnané.
Dlouhá rovinka a rychlé zatáčky favorizují Ferrari, jenže McLaren by si měl lépe poradit s extrémně nerovnou zatáčkovitou střední pasáží.
Další potenciální výhodou McLarenu má být fakt, že Bridgestone bere do Brazílie dvě měkčí směsi. Ty by měly teoreticky přinést pro rychlé kvalifikační kolo ještě větší přilnavost.
Jenže Ferrari má letos s "extra měkkou" gumou velké potíže. Před Brazílii se to snažili lidé z Maranella napravit, ale jestli se jim to podařilo, zůstává otázkou.
Výzva číslo tří: počasí
Brazilská Velká cena bývá zpravidla dramatická a plná kolizí. Okruh je krátký a rychlý, na dlouhé cílové rovince se dá snadno předjíždět.
V Sao Paulu je horko a vlhko. Letos může být i mokro. Předpověď počasí totiž slibuje prudký déšť na pondělí.
A pokud budou srážky postupovat rychleji, než jak meteorologové očekávají, je možné, že "stihnou" ještě Grand Prix.
To bychom se pak mohli dočkat podobného zmatku, jaký panoval letos už v Německu. V tom případě by šly všechny predikce stranou a rozhodlo by prostě štěstí.
Průběh rozhodující Grand Prix sezony budete moci sledovat v neděli od 18:00 hodin v přímém přenosu na stránkách Aktuálně.cz.
Prohlédněte si trať v Interlagos z pohledu jezdce. Takhle zde loni jel Fernando Alonso ještě v Renaultu: