I když jméno pětatřicetiletého rodáka ze Ženevy s francouzským pasem chybí na startovní listině oválového závodu na 500 mil v Indianapolisu, málem si z trati nazývané "Stará cihelna" odvezl vítěznou trofej.
Před 105. ročníkem vrcholného amerického formulového podniku se už sedmým rokem jezdí GP Indy. Závod je vedený z velké části vevnitř oválu. Jde o upravenou trať, jakou formule 1 používala v době, kdy se Velká cena USA jela právě v Indianapolisu.
Byť tento závod už jako pilot formule 1 nezažil, okruh Grosjeanovi evidentně sedl. Letošní nováček v IndyCar to dokázal už v sobotní kvalifikaci, kterou vyhrál o 13 setin vteřiny před dvojnásobným šampionem série Josefem Newgardenem.
"Je to první pole position od roku 2011," vzpomínal jezdec týmu Dale Coyne Racing na svůj poslední kvalifikační úspěch, který dosáhl v GP2. "Posledních pár let bylo z hlediska výsledků hodně krušných. Být ve špičce, to je jako být znovu naživu."
První místo si Francouz pohlídal i druhý den po chaotickém startu a plných 44 kol vedl. Jenže po zastávce v boxech jej předjel Rinus VeeKay a o 15 let mladší Nizozemec už svoji šanci na premiérové vítězství v IndyCar nepustil z rukou. V cíli oba rivaly dělilo pět vteřin.
Spíš než na špatnou strategii si Grosjean stěžoval na jezdce z chvostu pole. Některé předjížděcí manévry o kolo byly totiž na hranici kolize. Nejvíc žehral na Japonce Takumu Sata. "Takuma jel dost na hraně. Když pak za ním ztratíte tři vteřiny a další čas předjížděním, je to docela frustrující," neodpustil si kritiku.
Teď bývalého pilota formule 1 čeká téměř měsíční pauza. Jeho místo v týmu, podobně jako v dvojzávodě na oválu v Texasu, během Indy 500 zaujme Pietro Fittipaldi. Shodou okolností stejný pilot, který jej loni po vážné havárii zastoupil v týmu Haas.