Valencie (od zvláštního zpravodaje) - Český motocyklový závodník Jakub Smrž se ve Španělsku během pátku prezentoval ve třídě superbike skvělými výkony.
Při prvním tréninku jedenáctým časem a v odpolední kvalifikaci sedmým místem se prakticky vyrovnal světové špičce a nechal za sebou i dvojnásobného mistra světa Troye Corsera (9.), Japonce Hagu (10.) nebo stále populárního Maxe Biaggiho (24.).
A to přesto, že předtím stihl upadnout na náhradním stroji. Pro čtenáře Aktuálně.cz jsme Jakuba krátce vyzpovídali.
Čtěte více: Superbiky ŽIVĚ: Smrž byl v dramatické kvalifikaci sedmý
Jak hodnotíte páteční výsledek vy sám?
Jsem spokojený s kvalifikací a časem, ale ještě nejsem spokojený s nastavením motorky, protože nefunguje jak má - zavírá se mi předek, takže se motorka hodně kroutí a zvedá na zadní. I když je pozice dobrá, tak to vyžadovalo hodně násilí.
Co zapříčinilo odpolední pád?
To bylo na druhé motorce, která byla ještě hůř nastavená. Brzdil jsem o něco později, ale na obou motorkách se zavírá předek a já tomu ještě pomohl tím, že jsem trefil díru. Pak jsem však ještě dokázal zrychlit a doufám, že se to podaří na zítra lépe nastavit. Rezervy ještě jsou, když půjde ovládání snadněji, dosáhnu pak také lepšího času.
Okruh ve Valencii patří k vašim oblíbeným, proč?
Líbí se mi hlavně kvůli počasí, protože je tady vždy hezky a tím, že je to takový technicky zajímavý okruh, pěkně zatáčkovitý, pomalé i rychlé zatáčky. Ne vždy se mi tu dařilo, ale líbí se mi tu. Snad bude zítra tepleji.
Před třemi týdny se tu konaly testy, na kterých jste chyběl, proč?
Měli jsme strašně moc práce. Nebylo dost času na to připravit motorky po těch dvou závodech a repasovat motory.
Budou vám tedy stačit první testy, které jste tu absolvoval v lednu?
To se nedá říct nikdy. Ty data jsou k ničemu, protože byly úplně jiné podmínky a hlavně jsem na tom seděl úplně poprvé, takže jsem se tu rozjížděl. Začínám odznova.
Jaká je nová motorka oproti té loňské a jak se vám jezdí s elektronickou kontrolou trakce?
Nejlepší by bylo, kdyby všichni jezdili bez ní. Má to určitě blíž závodní motorce než ta loňská. Jediný rozdíl oproti továrním je právě omezená elektronika. Tovární týmy do ní mohou ještě šahat. Navíc tovární tým se bude během roku ještě vyvíjet, budou mít nové díly, zatímco my asi budeme mít stále to samé.
Kde byste se chtěl vidět ve výsledcích?
Do desítky by byla maximální spokojenost. Ale myslím, že to se tak nedá řáct. Je tam patnáct skvělých závodníků, všichni jsou dobří a každý může být kolem 5. místa. Jednou je někdo patnáctý a příště může dojet na stupních vítězů. Sezona bude těžká. Každý bude mít nějaké výpadky a oslnivé momenty, takže se to promíchá.
Vloni jste se úspěšně prezentoval ve vytrvalostních závodech, máte letos v plánu další?
Určitě ne, možnost by byla, ale tým ani já nechceme, protože už jsem si to zkusil, ale není to nic, co bych chtěl dělat častěji. Mě to nebaví v tom, že jezdíš jakože 'jezdíš', jde tam hlavně o to nespadnout, nejet až tak rychle, ale vyrovnaně. Jedete, pak máte dvě hodiny volno a pak zase jedete a tak pořád dokola. Pokud bych zase chtěl jet, tak jedině osmihodinovku.
Máte novou přilbu, kdo vám ji dělal?
Udělal mi ji přímo Arai, je to normálně prodejní model. Vždy se dohodneme na nějakém designu, který se mi líbí a ten se pak prodává. Letos jsem měl na výběr ze šesti různých návrhů, byla možnost, že si vyberu, nebo že si udělám helmu jakou chci a mně se tady ta líbila. Navíc je na ní dodělávané logo. Sám už jsem už chtěl změnit helmu.