K zisku titulu mistra světa nemusíte být v Katalánské rallye první, ale pojedete i tak na vítězství?
Hádejte, co vám odpovím (smích). Jsme v šampionátu ve výborné pozici. Na potvrzení titulu už nepotřebuju získat příliš mnoho bodů, ale dorazil jsem do Španělska uvolněný a pokusím se bojovat o vítězství. Předchozí tři tituly jsme vždycky získali na vítězné soutěži, tak bych rád potvrdil tradici. Ale samozřejmě to není priorita. Tou je zisk titulu mistra světa a já věřím, že ho tady ve Španělsku oslavíme.
Čím j váš speciál Volkswagen Polo R WRC tak výjimečný, že opanoval předchozí tři ročníky světového šampionátu a za titulem v jezdcích i týmech míří i letos?
Je to kombinace výborného vozu s jeho velikou spolehlivostí. Za ty čtyři roky jsme měli jen velmi málo technických problémů. Má také konstantní výkonnost bez ohledu na povrch, na kterém závodíme. A nesmím zapomenout na tým lidí v zákulisí, kteří stále pracují naplno. Jak se říká, je těžké dostat se na vrchol, ale ještě těžší je se tam udržet. Všichni se snaží na nás vytáhnout a příští rok s novými pravidly bude další výzvou.
Rallyekros po vzoru Loeba zatím neláká
Nedávno jste se stal otcem. Je to velký zlom ve vašem životě?
Čas utíká strašně rychle a sousta věcí se mění. Můj čtyřměsíční syn mi dává spoustu radosti a je pro mě těžší opouštět domov, ale pořád si rallye užívám. A jestli přijde druhý potomek? To uvidíme, podle toho, jak budeme zvládat toho prvního (smích).
V Barceloně ve čtvrtek během úvodní rychlostní zkoušky hustě pršelo. Zkomplikovalo vám to přípravu na diváckou tříkilometrovou vložku v ulicích města?
Déšť to vždycky komplikuje. Ani tady ve městě to není snadný start. Navíc tady hodně kloužou bílé čáry na vozovce. Na ty si člověk musí dávat velký pozor. Není tu moc místa a všude kolem trati jsou samé zdi. Ale pro to tu jsme, abychom se vypořádali s nejrůznějšími podmínkami.
Řada bývalých pilotů rallye mění disciplíny, jdou do MS cestovních vozů, rallyekrosového šampionátu nebo třeba Formule E. Plánujete někdy v budoucnosti podobný krok?
Mojí blízkou budoucností je rallye. To mě baví a naplňuje. A navíc je to věc, kterou umím dělat ze všeho nejlépe (smích). Možná bych měl zůstat u soutěží, ale nikdy nevíte. Když už tak bych nešel co cestovních vozů, ale spíš bych zvolil rallyekros. Je to sport, který nabírá dynamiku. Ale bavil jsme se s rallyovými jezdci, kteří zde působí, ale pro ně to není určitě takový adrenalin jako na soutěžích.
Rallye je symbolem různorodosti
Co je pro vás tím největším adrenalinem při řízení soutěžního speciálu?
Je to různorodost. Každý podnik světového šampionátu je něčím výjimečný a vždy se liší. Je úžasné jezdit na úzkých silničkách, v lese nebo v horách a tím adrenalin stoupá. Miluju to klouzání autem v zatáčkách. Na to máme spoustu šotolinových soutěží i rallye na sněhu. Řídit na některých rychlostních zkouškách auto s pohonem všech kol je až magické, normálně ten pocit driftu nemáte. Na rallye se nikdy nenudíte.
Jakou soutěž máte vy osobně nejraději?
To je těžká otázka. V kalendáři mistrovství světa se mi líbí spousta soutěží. Jako první musím uvést Finsko, kde je spousta senzačních erzet a je to jako obrovská horská dráha. Miluju také zasněžené Švédsko. Mám ale rád i asfaltové soutěže, teď jsem si užil spoustu zábavy na Korsice. Tady ve Španělsku si můžeme užít jak šotoliny, tak asfaltu. Jak už jsem řekl, na světovém šampionátu se mi líbí právě jeho pestrost. Nenajdete dvě stejné soutěže.
Příští rok se v šampionátu znovu objeví tovární tým Toyoty, těšíte se na souboj s ním?
Myslím si, že rallye čekají s novými pravidly a vracejícím se tým a vzrušující časy. Do šampionátu se zapojuje stále více značek a to je dobře. Nová auta budou navíc vypadat agresivněji, což jim přidá na atraktivitě.