Na scénu přichází další rallyový talent. Spoléhá na reflexy získané na bikrosovém kole

Radek Vičík Radek Vičík
7. 4. 2018 7:14
Jan Dvořák jako druhý vítěz Autoklub Peugeot Rallye Talent v sobotu vydá ve stopě úspěšného Filipa Mareše.
Jan Dvořák se českého šampionátu v rallyesprintu zúčastní za volantem vozu Peugeot 208 R2 s pohonem předních kol..
Jan Dvořák se českého šampionátu v rallyesprintu zúčastní za volantem vozu Peugeot 208 R2 s pohonem předních kol.. | Foto: Peugeot

Praha - Zatímco první vítěz Filip Mareš už začal bojovat ve voze momentálně nejvyšší dostupné specifikace R5, jeho nástupce v roli svěřence programu Autoklub Peugeot Rallye Talent se v sobotu v Kopné poprvé představí v domácím rallyesprintovém šampionátu. Jan Dvořák usedne do speciálu Peugeot 208 R2.

Společná líheň tuzemského zastoupení francouzské značky a národní sportovní autority má za cíl vychovávat no soutěžní jezdce, dát jim příležitost začít kariéru s plně zajištěným týmem a vozem a zároveň je naučit pohybovat se ve světě médií a sponzorů.

Dostat se k takové příležitosti není jednoduché. Zatímco Mareš se v "předokolce" 208 R2 už proháněl na českých i evropských rychlostních zkouškách, jeho potenciální nástupci museli projít náročným výběrovým sítem.

Z celkového počtu 230 přihlášených zájemců vzešlo dvanáct finalistů, ze kterých byl porotou nakonec vybrán Dvořák, který vykazoval největší pokrok mezi jednotlivými výběrovými koly. Tentokrát se jedná o opravdového nováčka, který přichází bez předchozích zkušeností se soutěžním speciálem byť té nejslabší specifikace.

"Vždycky jsem chtěl závodit, jezdil jsem jako fanoušek na většinu soutěží u nás. Se svým spolujezdcem a kamarády jsme už chystali stavbu závodního vozu. Pak jsme, shodou okolností na Barum rallye, našli na Facebooku upoutávku na projekt Autoklub Rallye Talent. Hned jsme se přihlásili a čekali, co bude dál. Na jednotlivá výběrová kola jsem se vůbec nepřipravoval, ale když jsme postoupili mezi finalisty, začali jsme trénovat," uvedl mladík.

Pravě tím, jak spolu se spolujezdcem Jiřím Kalkusem pečlivě připravoval, upoutal porotu, v níž nechyběl ani jeho předchůdce Mareš.

"Připravili jsme systém rozpisu, studovali techniku soutěžních aut. Vyhlášením konečných výsledků se mi splnil klukovský sen. Dostal jsem velkou příležitost závodit a něco dokázat, i když zároveň cítím velkou odpovědnost," dodal Dvořák.

S Peugeotem 208 R2 se poprvé svezl v areálu v Sosnové. "Po hodině mě z auta nemohli dostat, ale byl jsem strašně zpocený. To auto je hodně uživatelský příjemné. Nejvíc se mi líbí sekvenční řazení," řekl jezdec, který pak první "ostrou erzetu" odjel při tradičním předsezonním testu v Žiželicích.

Teď ale nadějnou dvojici Dvořák, Kalkus čeká skutečný křest ohněm, sobotní Rallyesprint Kopná s téměř 70 náročnými kilometry v okolí Zlína a Slušovic.  

"I přes nováčkovský handicap věřím, že mi pomůže moje působení v akrobatických skocích na kole BMX. V tomto sportu jsem získal určitě velký smysl pro rovnováhu, orientaci a hlavně reakční rychlost. Na adrenalin jsem tedy zvyklý, na fyzické kondici také pracuji a kolo mě naučilo přemýšlet. Když totiž o chystaném skoku nepřemýšlíte, jste stále jednou nohou v nemocnici. V závodním voze to bude hodně podobné," zakončil Jan Dvořák nečekanou paralelou mezi dvěma na první pohled zcela odlišnými sporty.

 

Právě se děje

Další zprávy