Za volantem Citroënu kategorie WRC2 pojede tento víkend poprvé v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Rodák z Porta nastoupí v domácí Portugalské rallye.
Villas-Boas prokázal svoji lásku k motorům už před třemi lety, kdy se zúčastnil Rallye Dakar. Vydal se tak ve stopách strýce Pedra Villas-Boase, jenž tehdy čistě africkou soutěž absolvoval mezi lety 1982 a 1984. Nástupce rodinné tradice ale Dakar nedokončil kvůli havárii, při níž si poranil záda.
Andre Villas-Boas' Dakar Rally campaign cut short after crash damages back during fourth stage in Peru https://t.co/oPJRWsiylf pic.twitter.com/xRbW2vTy0f
— Sortiwa (@Sortiwa) January 10, 2018
Teď se 42letý kouč zaměřil na kratší vzdálenosti. Zatímco Dakar má několik tisíc kilometrů, všechny rychlostní zkoušky Portugalské rallye měří dohromady "jen" 337,5 kilometru.
Spolupráci s navigátorem Gonçalem Magalhãesem si vyzkoušel před měsícem v regionální Rali Vieira do Minho. A nebylo to špatné, dvojice skončila celkově na desátém místě a mezi vozy Rally2 čtvrtá.
Jedna jediná rallye už Villas-Boasovi stačila k tomu, aby pochopil, jak moc se svět klasických soutěží liší od dálkových. "V Dakaru se počítá s nepředvídaným a určitou časovou ztrátou. Navíc během jedenácti dnů ujedete den co den na 500 kilometrů, takže za svoje peníze máte mnohem víc zábavy," filozofoval Portugalec.
Na trati 54. ročníku Vodafone Rally de Portugal, jak zní oficiální název podniku světového šampionátu, bude také propagovat svoji novou nadaci Race for Good. Jejím cílem je sbírat peníze pro organizaci APPACDM. Ta v Portugalsku pomáhá rodinám s mentálně postiženými dětmi, které se dostaly do tíživé ekonomické situace.
Na otázku, jestli si po podniku MS ještě zkusí nějakou "krátkou" rallye, zavrtěl odmítavě hlavou. "Nemyslím si, že bych si takovou zkušenost ještě zopakoval. Dálkové soutěže mám radši, jste při nich ve větším kontaktu s přírodou," uvedl trenér vítězů Evropské ligy ze sezony 2010-2011, celku FC Porto.
Proto už se také zamýšlí, v čem by se příští leden vydal do Saúdské Arábie. Stránkám Motorsport.com prozradil, že by to mělo být spíš v bugině SSV než v osobním autě, v němž absolvoval svoji premiéru. "Buggy se neřídí zrovna lehce, ale za půlku peněz dostanete stejnou dávku emocí. Chci si také konečně vychutnat ten pocit být v cíli Dakaru," dodal Villas-Boas.
Portugalská rallye, jíž se s Fordem kategorie WRC2 zúčastní také český pilot Martin Prokop, startuje první etapou v pátek. Vítěz první letošní šotolinové soutěže v kalendáři seriálu bude znám v neděli kolem 14. hodiny našeho času.