Piquet po kauze ´crashgate´: Hlavní obětí jsem já

Jakub Šafránek Jakub Šafránek, yac
5. 10. 2009 15:47
Brazilský pilot prý bude začínat kariéru od nuly
Alonso, Briatore a Piquet ještě v dobách souladu.
Alonso, Briatore a Piquet ještě v dobách souladu. | Foto: Reuters

Londýn - Hlavní obětí kauzy spojené se záměrnou havárií vozu Nelsona Piqueta mladšího pří loňské GP Singapuru nejsou podle samotného Brazilce a ústředního aktéra případu potrestaní Pat Symonds a Flavio Briatore, nýbrž Piquet sám.

Brazilec si prý po mediálně propíraně aféře "crash-gate" (anglická slovní hříčka spojující slovíčko crash - havárie a Nixonovu aféru Watergate), při níž dle nařízení dnes již vyhozených šéfů týmu Renault havaroval během Velké ceny Singapuru v roce 2008 tak, aby umožnil závod vyhrát stájovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, podle svých slov jen velmi těžko bude hledat nové angažmá.

"Někteří lidé tvrdili, že mě měla FIA potrestat, ale ve skutečnosti nikdo nebyl potrestán více než já. Jsem teprve na začátku kariéry, na rozdíl od ostatních účastníků kauzy," prohlásil v pondělí Piquet pro brazilskou televizi.

Čtěte také:

Piquet se přiznal: Renault mi nařídil, abych havaroval
Renault uznal podvod. Briatore i Symonds končí

"Budu muset překonat mnoho překážek. Budu víceméně začínat svoji kariéru ve formuli 1 znovu. A nebo zjistit, v jaké jiné kategorii bych měl závodit, " tvrdí Piquet, který detaily celého případu vyměnil s FIA za beztrestnost.

Vše se rozhodlo těsně před závodem

Plán na zinscenovanou havárii se prý zrodil jen několik hodin před startem závodu, takže si Piquet prý neměl čas vše řádně rozmyslet. Brazilcovi navíc v té době šlo o prodloužení angažmá u Renaultu.

Nelsinho Piquet testuje v portugalském Algarve nový monopost Renault R29.
Nelsinho Piquet testuje v portugalském Algarve nový monopost Renault R29. | Foto: Reuters

"V té době jsem byl v těžké pozici a pokud bych tuto strategii (plán havarovat) nepřijal, můj kontrakt by musel být znovu projednán," sdělil Piquet.

"Plán havárie byl vytvořen jen několik hodin před závodem a já neměl čas si to pořádně promyslet. Pokud by podobný návrh učinili (Briatore a Symonds) během tréninků, pak bych měl víc času přemýšlet a jednat jinak," dušuje se někdejší dvojka Renaultu.

Již během následujících týdnů se prý ale Piquetovi vše rozleželo v hlavě a rozhodl se celou událost zveřejnit. Kvůi závažnosti celého případu ovšem vše vyjevil FIA až po svém vyhazovu z Renaultu. To ale Piquetovi mnozí vyčítají.

"Někteří lidé tvrdili, že jsme Renault vydíral, abych mohl pokračovat v kariéře, ale celá situaci byla složitější. Vyhrožovali mi ukončením kontraktu po každém závodě," prohlásil čtyřiadvacetiletý pilot, strachující se o svoji budoucnost.

Čtěte také: Piquet zpět v F1? Manor GP by se ho angažovat nebálo

Piquet se ovšem o pokračování kariéry zas až tak bát nemusí, krom svých jezdeckých schopností totiž může nabídnout i kontakty svého otce a bývalého skvělého závodníka Nelsona Piqueta staršího.

I z tohoto důvodu se Piquetovo jméno nejčastěji spojuje s novými stájemi F1, především pak s anglickým Manorem.

 

Právě se děje

Další zprávy