Opomíjený hrdina F1. Jmenuje se Nick. Nick Heidfeld

Radek Vičík Radek Vičík
8. 9. 2007 0:00
Podívejte se na exkluzivní video ze zákulisí F1
Nick Heidfeld (vpravo) v rozhovoru pro VIP hosty stáje BMW-Sauber v Monze.
Nick Heidfeld (vpravo) v rozhovoru pro VIP hosty stáje BMW-Sauber v Monze. | Foto: Radek Vičík

Monza (od zvláštního zpravodaje) - Patři k nejlepším pilotům F1 současnosti, ale přesto kolem něj nepanuje davové šílenství. Nick Heidfeld neudivuje fanoušky sbírkou jachet ani novou přítelkyní na každé Velké ceně, své umění dokazuje za volantem.

Německý jezdec je jedním z klíčů raketového vzestupu stáje BMW-Sauber v posledních dvou sezonách. Tým se sídlem ve švýcarském Hinwillu, jenž už celý patří mnichovské automobilce BMW, nesáhl po Heidfeldovi jen proto, že je Němec.

V seriálu se pohybuje pravidelně od roku 2000 a schopnosti muže rozumějícího svému stroji i svým inženýrům si pochvalovali už dříve u Sauberu či BMW.

Když kolem vás projde, nehledali byste v něm hvězdu světového sportu. Vypadá jako "muž odvedle". Skromný, nijak hlučný ani výstřední. Prostě normální 30letý chlapík žijící na švýcarském venkově s přítelkyní a dvěma malými dětmi.

Ale přece jen se nějaká zvláštnůstka najde i mimo závody. Místo hladce oholené tváře začal nosit několikadenní strniště. Možná právě u něj se inspiroval Fernando Alonso, když do Turecka dorazil s řídkým plnovousem.

Jenže ouha, jakmile Heidfeld vejde do boxů, je z něj závodník par excellence. To potvrdil svými výbornými časy i minulý týden při testech na trati v Monze.

"Monzu mám rád. Je to trať plná výzev. Chvíli jedete skoro 360 km/h a za vteřinu po sto metrech téměř stojíte. To je popis trati za všechny komentáře," říká Němec o slavném italském okruhu.

Monza - Variante Ascari.
Monza - Variante Ascari. | Foto: Radek Vičík

Video: Burácející formule jedna v Monze

Prohlédněte si exkluzivní záběry z testů formule
jedna na trati v Monze i přímo z boxů

Také v testech se všechna ujetá kola měří. Čas však tentokrát není to hlavní, co lidi v zákulisí zajímá. "Jedním okem na časy koukáme, ale není to pro nás nejdůležitější věc. Nevíme, jaké nastavení a kolik paliva mají soupeři, takže to pro nás nemá takovou vypovídací hodnotu. Spíš se věnujeme analýze vlastních dat," uvedl bývalý šampion F3000.

Infobox
Autor fotografie: Intel

Infobox

Sponzorem soutěže o cestu na testy v Monze je společnost Intel, partner stáje formule 1 BMW Sauber. Více o soutěži najdete ZDE.

A dat se skutečně nasbírá hodně. Za jediný den testů je to více než 100 gigabytů informací, které se každý večer posílají satelitem na analýzu do sídla stáje ve švýcarském Hinwillu.

Pečlivá analýza, porovnání výsledků dosažených s různým nastavením nebo odlišnými aerodynamickými prvky - to je koření práce pilotů F1 a jejich týmů při testech.

O tom, jak moc úspěšní byli v hledání nové cesty, se všichni přesvědčí v neděli odpoledne při Velké ceně Itálie.

Heidfeld stále ještě čeká na vrchol své kariéry. Závod od závodu je však blíže a blíže prvnímu vítězství. On (a s ním celý tým) doufá, že se dočká ještě v této sezoně.

 

Právě se děje

Další zprávy